• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tillbakadragen Omega Constellation Pie Pan 168.005

Watchby10

Basic
2-Faktor
Pris
20.000
Returpolicy
Enligt överenskommelse
Bilder Skickat
  1. Ja
Efter en del funderande fram och tillbaka har jag nu bestämt mig för att sälja min fina Pie Pan. Även om det i mitt tycke är en av de snyggaste vintage dressarna, så inser jag att jag sällan väljer att bära en dressklocka, så nu får den vandra över till någon annans handled. Jag köpte den i augusti 2021 inför, och bar den, på vårt bröllop och den lyfte verkligen min brudgumsklädsel.

Enligt mig är detta ett väldigt fin exemplar och framför allt är urtavlan i ett skick som man sällan ser på denna klocka i dessa årsmodeller. Lystern i tavlan är grym och skapar olika färgkänsla beroende på vilken färg på bandet man väljer.

Som rubriken säger är det referens 168.005 med urverket cal 561 (automatiskt). Jag kan inte säga med säkerhet vilket årtal men UrService i Norr, som gjorde första servicen, gjorde bedömningen av serienumret att den bör vara från 1963-1965. Den är inköpt via forumet Omegaforums.net, av en säljare i Vietnam med otaliga positiva referenser. Jag valde att göra en service direkt av den och förutom översyn byttes glas, krona och packningar, allt Omega original. Alla delar som bytts ut har jag kvar och värt att notera är att den nya kronan är något större än den som satt på från början. Detta för att den ursprungliga kronan inte går att köpa längre. Februari 2024 genomgick den en reparation då några kugghjul var slitna och behövde bytas. Jag har kvitto på all service och reparationer.

Till klockan följer det ursprungliga läderarmbandet i blank krokodil, men det är väldigt torrt och inget att använda. Däremot är spännet användbart och är enligt säljaren original med Omega-logga. Det följer med ett Beeds of Rice med Omega-logga på spännet men jag tror inte att detta är en original-länk. Sedan följer det med 3 olika läderband i fin kvalitet och färgerna svart, nougat och brunt. Jag har också köpt ett extra Omega-spänne men det är högst sannolikt inte original.
Urtavlan är i väldigt fint skick och tavlan har en underbar lyster i svag champagne-färg, och gifter sig oerhört fint med de olika färgerna på armbanden. Tittar man med lupp kan man ana två mycket svaga, små gråpunkter mellan 11 och 12 samt 12 och 1. Detta är inget man noterar i daglig användning.

Visarna är också i gott skick. De är ganska tunna och man kan ana en viss skiftning av planhet i längsled vid noggrann granskning, men även detta är inget som noteras vid användning, Boetten uppvisar såklart spår av användning genom alla år, så som hairlines och vid luggarna små märken efter bandbyten. Enligt mig helt normalt för åldern Glaset som byttes 2021, är intakt och då det är plexiglas finns det några få, tunna lines som enkelt går att ta bor med exvis Poly Watch och igen inget som syns i daglig användning.

Bilderna är en del av beskrivningen och jag har försökt återge klockans skick så gott det går. Vill du veta mer och få fler bilder eller videor så är det bara att meddela mig.

Helst affär i Gbg-området men frakt går bra efter att vi kommit överens om tydliga villkor för detta. Kvitto upprättas vid affär.

Tack KS för bästa klockforumet och för annonsplatsen!

IMG_8350_Original.jpeg
IMG_6903-2.jpg

IMG_0251_Original.jpeg F42206FF-256C-4756-8074-9A8491F0D0B8_Original.jpeg IMG_6912.jpg IMG_6911.jpg IMG_6908.jpg IMG_6906.jpg IMG_6904.jpg IMG_6901.jpg

Bilagor

• IMG_6910.jpg
    IMG_6910.jpg
    157.4 KB · Visningar: 1
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp