• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad Omega Constellation "Pie-Pan", cal.561

Nopplis

Silver
Paneristi
2-Faktor
Pris
1500
Returpolicy
Om något ej som beskrivet
Bilder Skickat
  1. Ja
Kollar intresset för min Constellation Pie-Pan cal 561. 34 mm. Osäker på årtal men gissar på 1963.

Historik okänd. Spontanköpte den som klock-rookie på nätet för en massa år sedan (alldeles för dyrt), och den har aldrig blivit buren av mig.

Tyvärr är den inte original. Urverket är bytt enligt Kaplans (ej samma serienummer) och tavlan är restaurerad/ommålad. Även osäker på om baklocket med guld är original, har bara sett det på guld-på-stål referenserna. Kaplans avböjde att ta in den för försäljning eftersom den avviker så pass mycket från original-utförande. Jag skulle gissa att klockan är ihop-plockad från 2-3 olika ur.

Klockan är även i behov av service, den går att dra upp och tickar på men sekundvisaren har lossnat. Rent visuellt är den ändå i bra skick skulle jag säga.

Prisidé 1500:-. Är jag helt fel ute så säg till. Bättre att den hamnar hos någon som ger den nytt liv (eller använder den som reservdelsklocka :) )

Ses gärna för en F2F i Stockholm, annars kan jag skicka den som rek på köparens bekostnad. Tack KS för annonsplats och Sveriges bästa forum!

Referenstråd

IMG_3327.jpeg

IMG_2238.jpg
IMG_2239.jpg
IMG_2241.jpg
IMG_2246.jpg
IMG_2247.jpg
IMG_2248.jpg

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: PRJ
Tillbaka