• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Constellation

jockefrost

Breitling
Hej alla.

Jag har två frågor:

Jag har snöat in på vintage Constellations. Vad är ett vettigt pris på en från 60-talet, stål och i bra skick? Tittat runt men prisbilden spretar rejält.

Har ni tips på någon näthandlare som är bra för ett inköp?
 
jockefrost skrev:
Hej alla.

Jag har två frågor:

Jag har snöat in på vintage Constellations. Vad är ett vettigt pris på en från 60-talet, stål och i bra skick? Tittat runt men prisbilden spretar rejält.

Har ni tips på någon näthandlare som är bra för ett inköp?

Välkommen i kön till intresseklubben. Jag tror inte att någon har lust att avslöja sina köpsätt... ;)

Jag skickar med eget stort intresse, en bild på några av mina 60 talare...

DSC02366.jpg
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
jockefrost skrev:
Hej alla.

Jag har två frågor:

Jag har snöat in på vintage Constellations. Vad är ett vettigt pris på en från 60-talet, stål och i bra skick? Tittat runt men prisbilden spretar rejält.

Har ni tips på någon näthandlare som är bra för ett inköp?

Det är svårt att ge en prisbild men om jag hade en relativt nyservad och fin Connie i stål så skulle jag inte skiljas från den för mindre än 7000...men så är jag känd för att inte vilja skiljas från mina klockor också. :)
 
Hej,

Har sett att priserna på stålisarna varierar från ca 4000 till upp till 9000 men då i varierande skick (den för 9000 ska ha varit i NOS skick och det är nog taket för dom i stå)....

Så spana på tratten och blocket och K&S här och TTT så hittar du nog en till slut...

Har för övrigt en WTB ute men inget napp än tyvärr, men trägen vinner...
 

jockefrost

Breitling
Tack för svaren. Nu har jag ett hum om vad som är vettigt att betala. Vintage är svårt, just vad det gäller Connies så känns det som att det vimlar av franken och annat...
 
Topp