• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega constellation

Johan_K

Omega
2-Faktor
Min sambo fick idag hem en omega constellation från sin far. Den ska tydligen ha ägts av hennes farfar som gick bort för 10 år sen. Skulle vara kul att få höra om nån kan tänkas ha lite info om vad det kan vara för årtal på den och värde på den. Hon tänker dock inte sälja den men alltid roligt att veta vad den kan vara värd. Sen undrar jag vart i Göteborg man ska lämna in den för att få liv i den igen och ge den en service. Testa att ställa tiden men då va det bara timvisaren som rörde sig och inte minutvisaren så nåt är väl galet där.
20160426_164206.jpg
20160426_164217.jpg
20160426_164300.jpg
20160426_164306.jpg
 

Johan_K

Omega
2-Faktor
Ja quartz verk lär det vara och 90-tal känns ju som det troliga efter att ha läst artikeln. Får nog bli en tur till Jarl Sandin med den, så får jag en anledning att åka dit och klämma på lite annat roligt samtidigt ;)
 

Johan_K

Omega
2-Faktor
Tydligen legat i sin originallåda nerstoppad i en byrålåda sen hennes farfar gick bort för 10 år sen så inte så konstigt om batteriet har dött..
 
Topp