• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Omega Cosmic

Behöver veta lite mer om klockan jag har.
En Omega Seamaster Cosmic
166045-Tool 107 Står det på baksidan. Det som jag hittar på omegas sida är bara att den skall vara i stål Min är "guld".

Bilagor

• cosmic.JPG
    cosmic.JPG
    24.6 KB · Visningar: 274
Horologist skrev:
166045-Tool 107 Står det på baksidan. Det som jag hittar på omegas sida är bara att den skall vara i stål Min är "guld".
Omegas databas är väl inte komplett, önskvärt hade varit info om ALLA verk-, tavel-, visar- och boettvarianter till respektive referens...hur coolt hade inte det varit.
Omega har oftast en stämpel på boetten (eller i boettlocket) som visar hur mycket guld som använts, kika efter den. Be någon med rätt verktyg poppa upp skapelsen så kan du luska ut lite mer med hjälp av kaliber och verknummer.
Lycka till och njut av klockan!

Ariste skrev:
Horologist skrev:
Omegas databas är väl inte komplett, önskvärt hade varit info om ALLA verk-, tavel-, visar- och boettvarianter till respektive referens...hur coolt hade inte det varit.
Omega har oftast en stämpel på boetten (eller i boettlocket) som visar hur mycket guld som använts, kika efter den. Be någon med rätt verktyg poppa upp skapelsen så kan du luska ut lite mer med hjälp av kaliber och verknummer.

här skulle allas vår helige bookmoder varit bra att ha!
http://www.omegawatches.com/spirit/lite ... me/summary

Hardy skrev:
Ariste skrev:
Horologist skrev:

här skulle allas vår helige bookmoder varit bra att ha!
http://www.omegawatches.com/spirit/lite ... me/summary
Word! :)

Tillbaka
Topp