• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Omega damur

gunilla

Basic
Uret är tillverkat 1963. Går korrekt. Använd som "finklocka" dvs ganska sällan. Aldrig rengjord men glaset utbytt. Skall vidare till en av döttrarna. Ungefärligt värde?
Jag har letat på nätet men inte funnit någon liknande integrerad i armbandet.

Bilagor

• IMG_20171225_121854.jpg
    IMG_20171225_121854.jpg
    128.6 KB · Visningar: 100
Om man väger den, drar av några gram för urverk och glas, multiplicerar med dagspriset på skrotguld, så bör du ha ett hyfsat värde. Hoppas att dottern kommer att uppskatta den. Alltför många äldre guldur har tyvärr smälts ner.

Intressant, ändå, att ett snart 55-årigt felfritt Omegaur inte har något ekonomiskt värde.
Så klart att klockan har ett ekonomiskt värde men tråkigt nog är det nu bara lite drygt guldvärdet. Men kör gärna ändå en service, då kommer den säkert att gå felfritt i 55 år till. Kanske värdet är ett helt annat då, när det har skrotats ännu fler damur av den här sorten.

Nästa fråga blir då: ska man låta den skickas till Nymans i Västerås - man gav ett ungefärligt pris på 3.500:- exkl ev reservdelar o transporter.

Den lokala urmakaren en femhundring lägre - mellan tummen och pekfingret.

Man vill ju gärna gynna lokalt. Jag misstänker att uret inte är komplicerat, om än smått.

Nästa fråga blir då: ska man låta den skickas till Nymans i Västerås - man gav ett ungefärligt pris på 3.500:- exkl ev reservdelar o transporter.

Man vill ju gärna gynna lokalt. Jag misstänker att uret inte är komplicerat, om än smått.
Låter för billigt för att vara nymans? Om det stämmer hade jag valt nymans.

En lokal Omegacertifierad urmakare gör det säkert lika bra som Nymans, ifall du vill lämna lokalt. Annars säkert inget fel alls på dem. Men betydligt trevligare att kanske till och med få träffa den som gör jobbet.

Tillbaka
Topp