• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega deployment clasp - fake?

Ruski

Breitling
Hej,

Jag har precis införskaffat en Omega deployment clasp modellnummer 94521813, men misstänker dessvärre att den är fake. Jäkligt tråkigt då jag sett fram emot att testa läderband till min PO XL nu när våren är på ingång.

Bland annat har jag sett att originalet har någon form av håll borrat vid texten "Omega" på insidan av spännet, medans min variant saknar detta. Är den fake finns säkert många andra saker jag missat.

Köpte den i god tro från säljare med goda referenser (inte på KS), men nu känns det sådär kul. Har försökt googla originalbilder för att jämföra, men är svårt när man inte har dem framför sig för att jämföra.

Någon som har tankar och kommentarer?
 

Bilagor

  • image1.JPG
    image1.JPG
    74 KB · Visningar: 529
  • image2.JPG
    image2.JPG
    52.4 KB · Visningar: 643
  • image3.JPG
    image3.JPG
    40.3 KB · Visningar: 497
  • image4.JPG
    image4.JPG
    46.5 KB · Visningar: 487
  • image5.JPG
    image5.JPG
    44 KB · Visningar: 489
  • image6.JPG
    image6.JPG
    84.2 KB · Visningar: 499
  • image7.JPG
    image7.JPG
    82.6 KB · Visningar: 538
  • image8.JPG
    image8.JPG
    74 KB · Visningar: 492

Ruski

Breitling
Så här såg mitt gamla till PO ut iaf. Det är äkta.
PO.jpg


Tack för bilden. Ser ju en del skillnader. Hoppet tändes när jag tänkte att det kanske fanns skillnader mellan årsmodeller, men sedan insåg jag att då borde Omega ha ändrat modellserien om de gör någon förändring på konstruktionen.

Minns att när jag skulle köpa läderband hos AD var det olika modellnummer på exempelvis brunt och svart, trots att de i övrigt var identiska.
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Ja, emot vad magkänslan sa så vågade jag mig på Blocket efter en grundlig check av säljaren.. Verkar ju dessvärre som jag köpt en kopia, hoppas säljaren är vettig att ha att göra med kring retur. Känns jäkligt snopet just nu.

Såg eventuellt samma annons om han hade 2st band och viklås. Kändes lite märkligt tyckte jag.. Men om han är vettig så tr han väll tillbaka bandet?
 

marer

Cartier
Kapar denna tråden lite. Vad tror panelen om det här viklåset? Att säljaren lagt upp så kassa bilder är ju en varningssignal. Sen tycker jag infästningarna vid lederna ser lite misstänksamma ut. Någon som sitter på ett äkta lås som kan jämföra?

222160129_eb9acac3-77ee-46f3-891d-d1a28b98e80f.jpg

222160129_0195e911-9d69-4852-a387-9f296b1a0916.jpg

222160129_aca29ab5-79f4-4579-833d-2d214379c419.jpg
 
Topp