• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega diamant klocka

noeLLY

Cartier
Hej,
För någon vecka sedan hörde en släkting av sig till mig då hon vet att jag har ett intresse för klockor.
Hon hade fått ärva en klocka av sin mor och undrade om det var av något värde.
Vad tror ni värdet är på något liknande? har sökt men inte hittat något riktigt svar.
Väldigt kul att certifikat, band och ask verkar vara orginal.
Tror hennes mor fick klockan kring 60 tal ?
Ursäkta för dom kassa Iphone bilderna.
Mvh
bild 2.JPG
bild 3.JPG
bild 4.JPG
bild 5.JPG
bild 6.JPG
bild 7.JPG
bild 8.JPG
bild 9.JPG
bild 2.JPG
bild 3.JPG
bild 4.JPG
bild 5.JPG
bild 6.JPG
bild 7.JPG
bild 8.JPG
bild 9.JPG
bild 2.JPG
bild 3.JPG
bild 4.JPG
bild 5.JPG
bild 6.JPG
bild 7.JPG
bild 9.JPG
bild 8.JPG
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Riktigt läcker! Ser nästan oanvänd ut och det är som du säger ovanligt att de är i så här bra skick. Tyvärr betingar de inte ett så högt värde. 60-tal kan mycket väl stämma, du kan datera den mha urverksnumret online. Förmodar det är vitguld? Skulle säga att den är värd 6-8'? Svårt då den är så komplett och fin, frågan är om någon betalar för det dock.
 

F-L-P

Panerai
Små dam klockor ligger tyvärr ruskigt lågt, tror aurums gissning ligger ganska bra. Kaplans brukar sälja en del liknande så kanske kan hitta någon bland deras gamla auktioner för att få lite koll. tittade lite snabbt och liknande, men med vitguldslänk ligger på ca 15-20k men de är ju inte sålda till det priset..
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Småklockor med stenar verkar ligga hyfsat högt i USA (kollat lite angående en Hamilton), så om den ska säljas så ska man nog sikta utomlands, men inrikes håller jag med Aurum.
image.jpg
 

noeLLY

Cartier
Jag tror det är vitguld. Lite annan lyster än stål.
Jag tackar för att ni ville dela med er av er kunskap.
Mvh Nils
 
Topp