• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Dynamic prisfråga

Fisherking

Rolex
2-Faktor
en kompis har en. NOS Omega Dynamic från ca-99 som han vill sälja. Han vann klockan en gång men har aldrig använt den. Han tror att han har allt kvar men eventuellt är det bara klockan.

Dom vanliga utan chrono är ju inte alldeles vanliga så jag har lite svårt att hjälpa honom med vad han kan få ut för den. Aldrig använd, aldrig servad.

Någon som har bättre koll än jag.
image.jpeg
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Hmm... Klurigt med NOS...
Tror ändå att det är svårt att få ut mer än, säg, 5-6.000 kr för den(?).

Rätt udda modell, trots allt. Personligen tycker jag att Comic Sans (jag vet att det inte är just det, men ändå) gör sig lite sådär på klockor.
Gillar ändå det gula och visarna... Hrm... Kluven.

Man kan ju prova en vända här, men annars måste Tradera vara rätt väg att gå för att få "rätt" pris på klockan?
 

Fisherking

Rolex
2-Faktor
Lite mer än min gissning (4kkr). Tänker mest på att den måste servas innan den går att använda.
Tycker den är rätt fräck. Inte så fräck att jag skulle köpa den men ändå. Lite exploreraktig, inget sportur men inte dressare heller.
 
Hälsa din kompis att jag tar den rakt av för 6k om han är intresserad. Hade kronografen tidigare men avyttrade den; Dubois Depraz-modulen gör ingen lycklig. Din kompis klocka, som har ett kaliber 1108-verk i sitt inre (identisk med kaliber 1109 funktionellt sett; det enda som skiljer är att 1109-verken skeppades till COSC) är ju däremot intressant. Aldrig haft eller ens klämt på standardversionen och NOS är ju mumma även om det fordrar en service.

Vänligen
Forumets undersköterska
 
Topp