• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes Omega dynamic ref. 1430

Diogenes

Cartier
Jag har försökt, jag har varit fördomsfri och jag har gett det en chans men....nu måste jag erkänna; jag kan inte bära upp denna pjäs på ett rättvist sätt - därför söker den nu nytt hem.

Detta är en Omega från 1984 med ref 1430. Under det glada 80-talet vågade Omega ta ut svängarna rejält och låta sina designers "go bananas" för att skapa något både sportigt, futuristiskt men samtidigt exceptionellt eller som det står i "Omega- a journey through time": "Modern, sporty, young, non-conformist, eye-catching, fun and colourfull." Vidare kan man läsa: [...] this model had technologically advanced surface treatments and was offered in four satin-finished colours: steel, dark grey, black, or gold. Water-resistant to 30 meters, its sloped case holds a slightly off-centred dial featuring highly distinctive off-centred zones." (s. 306).

Det finns och tycks ha funnit väldigt få ute till försäljning men när de väl dykt upp har prisbilden varit mycket varierande. Många har spekulerat i om det kan vara en framtida samlarklocka då de inte gjordes särskilt många. Vad vet jag, det enda jag vet är att den nu är till försäljning.

Intresserad? Läs lite kommentarer i "vintage-delen" under rubriken: "Omega - galenskap eller genialitet"?

P1090892.JPG

P1090894.JPG

P1090895.JPG

P1090896.JPG

P1090897.JPG

Diameter: 33 mm. 2 länkbitar för att förstora länken medföljer.
Pris: 5000:-

Kan skickas, kan mötas upp i nordvästra Skåne.
 

Bilagor

  • P1090893.JPG
    P1090893.JPG
    172.1 KB · Visningar: 40
Topp