• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Dynamic..

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
.. En riktigt trevlig modell som jag fick äran att köpa loss från Charles som f.ö. är en hyvens kille!

Någon som har historia bakom denna modell tillgänglig? Gillar designen och det brutala skicket på den här rackaren! :mrgreen:

Automatisk, quickset, babyblå sekundvisare.. Vad mer kan man begära? :D

IMG_7604_zps721d8b0d.jpg
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Gratulerar till en riktigt trevlig klocka!
Modellen utvecklades med ergonomi framför ögonen; det är därför den är så skön att bära; det var även så den marknadsfördes. tillverkades C:a 1968-1977 i ganska stora upplagor. Jag tror de första var handjagade, men den kom sedan som automat.
Jag har den här med tavla i relief. Vilket jag tror är ovanligare.Jag ropade in den på tratten med ett nästan oanvänt men gistet armband lika ditt; så klockan var nästan NOS.

Dynamic_zps2088ac99.jpg


Som kan ses här är trycket på insidan av originalarmbandet intakt, vilket tyder på mycket sparsam användning.

IMG_4280.jpg


mvh
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Kan inte säga något mer än att den var rätt fräsig den där! Gillar 70-tals formen och de starka färgerna :cool:
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Grattis! Underbart skick på den, de är väldigt bekväma både på länk och band - saknar min! :)
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Snyggt på länk kettil!

Vart kan man hitta dessa udda band och vad kallas de?

@jokkmokk, har tyvärr ingen aning om hur gammal den är :/

Skicket på klockan är mycket gott och visarna är i superskick! Ett roligt fynd..
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
TomasBc skrev:
Snyggt på länk kettil!

Vart kan man hitta dessa udda band och vad kallas de?

@jokkmokk, har tyvärr ingen aning om hur gammal den är :/

Skicket på klockan är mycket gott och visarna är i superskick! Ett roligt fynd..

Köpte min på grannforumet. Men de finns bl a här:

http://www.ofrei.com/page1280.html#5418

Jag har heller ingen aning om årtal. Boetten är ju monocouqe så det är för besvärlig att kolla...

mvh
 
U

urinvånaren

Guest
Grattis till en fantastiskt fin klocka! här kommer en annan från samma familj :D
 

Bilagor

  • Omega 70-tal.jpg
    Omega 70-tal.jpg
    25.9 KB · Visningar: 443

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Tack för all info och de glada tillropen. Ska bli spännande att läsa på lite mer och försöka hitta en fin originallänk till denna :)
 

Målarn

The Steak
Snyggt Tomas!!! Och Grattis, fan hade ju missat denna jag som nästan aldrig besöker den mörka sidan här :lol:
 

Icaras

Rolex
Jävligt fin! Om jag inte minns fel så släpptes den i samband med månlandingen. Om det var endast därför vet jag inte men har för mig att det var samma år eller året efter :)
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Hej. Jag kan bidra med en tidig automat. Monterat sitter ett original nos läder jag hittade i en klockverkstad i Nyköping.
/ Jens
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1363696856.716807.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1363696856.716807.jpg
    30.6 KB · Visningar: 320
U

urinvånaren

Guest
Tillökning i familjen. 2 välskapta döttrar vikt 45 resp 86 gram. Familjelycka :D
 

Bilagor

  • Omega Aut Omega Dynamic.jpg
    Omega Aut Omega Dynamic.jpg
    37 KB · Visningar: 323
U

urinvånaren

Guest
Jensab skrev:
Hej. Jag kan bidra med en tidig automat. Monterat sitter ett original nos läder jag hittade i en klockverkstad i Nyköping.
/ Jens

Den va riktigt fin! Vet du var man kan köpa läderem till en Dynamic? :D
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
urinvånaren skrev:
Jensab skrev:
Hej. Jag kan bidra med en tidig automat. Monterat sitter ett original nos läder jag hittade i en klockverkstad i Nyköping.
/ Jens

Den va riktigt fin! Vet du var man kan köpa läderem till en Dynamic? :D

Snyggt som fan Jensab!

Och grattis till nytillskottet urinvånaren! :) Jag har redan börjat fundera på att släppa min Dynamic, är någon intresserad så hojta till!
 

Bilagor

  • IMG_7611.JPG
    IMG_7611.JPG
    854.3 KB · Visningar: 281

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Re: Sv: Omega Dynamic..

Grattis, de är galet coola!

Min mor sportar en damsize på rött armband, riktigt fräck. Undrar om jag inte sett att Ofrei har haft band....hmm.

/Kristofer
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Min fru bär denna dynamic herr strlk.

På orginallänk :)
Gillar den verkligen och tilläggas bör att den va min men....
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk 21363805171.575132.jpg
    ImageUploadedByTapatalk 21363805171.575132.jpg
    83.4 KB · Visningar: 206
U

urinvånaren

Guest
TomasBc skrev:
urinvånaren skrev:
Jensab skrev:
Hej. Jag kan bidra med en tidig automat. Monterat sitter ett original nos läder jag hittade i en klockverkstad i Nyköping.
/ Jens

Den va riktigt fin! Vet du var man kan köpa läderem till en Dynamic? :D

Snyggt som fan Jensab!

Och grattis till nytillskottet urinvånaren! :) Jag har redan börjat fundera på att släppa min Dynamic, är någon intresserad så hojta till!

Jag hojtar till! och är intresserad kan du Pm:a mig? :D
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Re: Sv: Omega Dynamic..

Jag ska inte göra mig lustig över det, trots allt är jag killen vars fru helt sonika meddelade att hon övertog 16610 :grin:
 

T.rex

Omega
urinvånaren skrev:
Tillökning i familjen. 2 välskapta döttrar vikt 45 resp 86 gram. Familjelycka :D

Måste bara få det ur mig.... Omega Dynamic serien är nog något av det vackraste som någonsin gjorts
i klockväg.
Så stort GRATTIS till en underbar samling !!! :D :D :D
 
Topp