• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Omega eller Tudor

Omega eller Tudor

• Totala väljare
    72

Soder77

Basic
Har fastnat för två stycken klockor som jag tycker är jäkligt snygg fast på två olika sätt.
Vilken av dessa två hade ni valt. Motivera gärna
C921BC79-3830-4251-B973-FDF16006CABF.png
F689BE1E-4907-4C24-9713-145A2960EEE6.png

Senast ändrad:
Gick själv nyss igenom samma beslut som du går igenom nu, men för mig sluta det med att jag köpte en Tudor. Men i slut änden handlar det om vilken som känns bäst i ditt hjärta och inte vad Ks tycker.

Min åsikt är att ATn är bästa all around klockan. Det är självklart helt beroende på vad du har för stil och/eller behov av klockan.

Om du tillexempel har dressat/kostym till vardags så passar ATn ypperligt till både det och mer avslappnad klädsel på kvällen.
Plus att ATn har datum!

Tudorn är svinigt cool och skulle passa perfekt som komplement till ATn.

Sen är väl det där en BB Harrods edition och mig veterligen är kön lång för den. Alternativt ett högt begagnat pris. Finns ju dock i andra färgkonstellationer.

Sant.. ska åka och testa i butik så kanske valet är självklart efter det
När du testar så testa även Tudor58 om de har den inne för den är lite mindre på 39mm och tunnare, så sitter bättre på de flesta. Tänk även på att Tudor innan 2016 hade ETA verk och även då va tunnare en nya Tudor BB. Men du kanske vill ha den gröna bezel och då är det bara den den vanliga Tudor BB som finns med det alternativet.

När du testar så testa även Tudor58 om de har den inne för den är lite mindre på 39mm och tunnare, så sitter bättre på de flesta. Tänk även på att Tudor innan 2016 hade ETA verk och även då va tunnare en nya Tudor BB. Men du kanske vill ha den gröna bezel och då är det bara den den vanliga Tudor BB som finns med det alternativet.
Okej, nej det behöver inte vara den gröna tudorn utan det är viktigare att den sitter och känns bra.

Den Tudorn är grym men du kommer knappast få tag i en utan att vänta läänge i kö eller betala typ dubbelt mot list begagnat. Googla Black Bay Harrods. Finns ju dock massor av andra Black Bay att välja på :)

Okej, nej det behöver inte vara den gröna tudorn utan det är viktigare att den sitter och känns bra.
Okej, men då utan att veta vad du har för budget och om du vill ha ny eller begagnad så skulle min personliga åsikt vara en BB58 (men de finns bara som nya) som första val, annars skulle jag köra på en begagnad BB innan 2016 så du får ETA verket, för tycker nya BB med inhouse verket är för tjock. Men det är mina personliga åsikter och vill även säga att jag är väldigt insnöad på Tudor just nu så jag är lite opartisk.

Jag hade gått på AT av dessa två. Harrods gröna BB är stört snygg men tror att jag tycker om den extra just för att den är ovanlig. I övrigt ör 41mm Tudor BB precis som många säger rätt så klossig. Gillar man stora klockor så dom en smash.

AT sitter så jäkla bra med sina 38.5mm. Coaxial 8900 verket är smäller nog högre en inhouse Tudor i min bok men då är ändå tudors jäkligt bra för pengen.

Nya tur bb58 grön hade däremot sopat banan med AT:D

Omega över Tudor.
Motiverar det med att Tudorn har klumpigt case, fula vidare och känns allmänt osofistikerad. AT:n är en snygg allroundklocka utan homage/retrotendenser med snygga visare.
Båda har tramsigt mycket med onödig text på tavlan men AT vinner lätt enligt mig.
Men det är jag, du kanske vill ha en retroflört.. själv är jag skeptisk till sådant.

Om man gillar Omega AT är ju alltid Black Bay 36 från Tudor är substitut. Både två är bra allroundklockor som täcker många situationer :)

6C8F5C56-AD4E-4DFA-9CED-8892F363D0DB.jpeg

Tudor. Men om du gillar retro (Tudor) och dressy (Omegan) så kan jag rekomendera en klocka som kombinerar bägge enligt mig. En Breitling Superocean II Heritage 42 med mesh-länken.
F4904410-FF8F-49EC-990E-F0F997FDF3CD.jpeg

Det var precis av den anledningen jag slog till på’n för knappt en månad sedan. Och så med Rolex-ursäkta: Tudor-urverk. Kan inte bli bättre.

Helt klart AT. Smidigare och mer allround.
Som många andra skriver så beror det såklart också på hur du vill använda den och i vilka sammanhang.

Tillbaka
Topp