Totte90
Basic
hejsan ! Är helt ny inom klockvärden och sitter på en Omega fickur från 1941 i fint fungerande skick ! Min fråga är vad är den värd ? Stämplarna vad betyder dem ?
Mvh// Sebastian
Mvh// Sebastian
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om du menar Boliden... Hur vanlig den är på just Omegor vet jag inte men man ser det då och är nog betydligt vanligare på guld och kanske framförallt på guldarmband . Däremot skulle jag inte dra alltför stora växlar på att metallen verkligen kommer ifrån just Boliden. Den stämpeln gick iaf garanterat bara på svenska marknadenHur är det med den stämpeln ? Ovanlig ?
De dyra fastpris-säljarna på Tradera verkar ta drygt 1500 spänn för ett ur utan kedja.Ja det är sant ! Prata med en annan igår och han sa att det är ovanligt att man ser Boliden stämpel på fickur från detta år tal .. vet inte om det stämmer eller om det är hitte på ! Nåväl någon som har en aning om vad man kan ta för pris på denna ?
Det är inte särskilt ovanligt på de årgångarna, har aldrig sett det skulle kostat extra. Låter som nåt en auktionist skulle säga för att få bud.Ja det är sant ! Prata med en annan igår och han sa att det är ovanligt att man ser Boliden stämpel på fickur från detta år tal .. vet inte om det stämmer eller om det är hitte på ! Nåväl någon som har en aning om vad man kan ta för pris på denna ?