• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega fickur, nästan förlorat!

Turbotom

Omega
Blev uppringd av min pappa i veckan som berättade att hans inneboende vaknat vid 09.30-tiden av att en inbrottstjuv kliver in i hennes rum. Tjuven blev skrämd och sprang snabbt därifrån. Pappsen bytte låset i ytterdörren eftersom det var sönderbrutet.

Dagen därpå vid 17-tiden ser grannen fyra maskerade män rulla ett kassaskåp längs tomten. När de ser att grannen står och tittar på dem och ringer polisen så släpper de kassaskåpet i en trapp precis vid gatan där de hade parkerat flyktbilen, för att sedan fly.

Pappa hade mest våra gamla skolfoton och videofilmer i skåpet, men även några gamla mynt samt ett fickur som tillhörde hans morfar.

Minutvisaren hade hoppat av, men det var en lätt match med en globalkniv och några tårtredskap! [emoji2] har testat klockan i 2 dygn nu och den går på minuten rätt fortfarande!

Se över era hem och fundera på var ni förvarar era käraste ägodelar!

ImageUploadedByTapatalk1427658899.282545.jpg


ImageUploadedByTapatalk1427658924.815623.jpg


ImageUploadedByTapatalk1427658945.918982.jpg
 

rogart-63

Patek
Fan vad trist . Mitt på ljusa dagen oxå . Ingen skam i kroppen . Tur att grannen såg och larmade polisen .
 

Turbotom

Omega
De fick med sig en mindre mängd kontanter. Hoppade helt över en vass bärbar dator, fin whiskey och lite annat smått och gott. Tror de gick all in på skåpet!
 

mrt4

Cartier
2-Faktor
Var det inte en skandal med assa 2000 för någrta år sedan? Har för mig att man med lite fingerfärdighet öppnade låset på typ 20 sekunder?
 

Jonte73

Audemars
Assa skickade ut brytskydd att montera pga avslöjandet.
En stor skandal dock.
Försäkringsbolagen godkänner ändå låset.
 

Turbotom

Omega
Detta hände i Flysta, ligger mellan Bromma K:a och Spånga Station i Stockholm. Som ni ser är det brytskydd monterat, men de har brutit loss hela skiten! Mest glad att inte farsan stötte på dessa då han befann sig i grannhuset när det hände.
 

jhm

Panerai
Dags för ett Securitaslarm och bulta fast kassaskåpet i golv/vägg nästa gång. Skall de ta mitt får de bila ner en 250 mm betongvägg först. Lär ju inte hända. ;)
 

Turbotom

Omega
Självklart ska man bulta fast skåpet, men jag känner ändå att det är läskigt med kassaskåp eftersom folk nuförtiden inte drar sig för nåt... Vill de komma in i skåpet så kommer de få dig att öppna på ett eller annat sätt!
 

jhm

Panerai
Självklart ska man bulta fast skåpet, men jag känner ändå att det är läskigt med kassaskåp eftersom folk nuförtiden inte drar sig för nåt... Vill de komma in i skåpet så kommer de få dig att öppna på ett eller annat sätt!


Det förutsätter att de vet att jag har ett kassaskåp. Det vet i dagsläget bara två personer, jag och min fru. :)
 

Turbotom

Omega
Det var en handfull personer som visste om min fars kassaskåp med. Och jag kan lova att det inte var någon av dem som bröt sig in!
 

jhm

Panerai
Det var en handfull personer som visste om min fars kassaskåp med. Och jag kan lova att det inte var någon av dem som bröt sig in!


Då är det ännu sjukare. Men saker och ting har en tendens att spridas. Har sett och hört när någon haft inbrott, för att "någon" haft uppfattningen att vederbörande varit tät. Som du säkert vet, är dessa begrepp rejält relativa. Rekommenderar din far att skaffa Securitas hur som helst. Tjuvpack har ibland en förmåga att komma tillbaka...
 

Turbotom

Omega
Som jag skrev innan så upptäcktes skåpet vid ett vanligt random inbrott, och packet återvände dagen därpå. Eller sålde informationen till någon som återkom dagen därpå.
Ja, jag vet hur rykten kan spridas lätt! Blev själv kallad "tät" av en arbetskollega till frugan. Har faktiskt ingen aning om vad han grundande det på, då jag själv anser oss som medelmåttor! [emoji12][emoji106]
 
  • Like
Reactions: jhm

jhm

Panerai
Som jag skrev innan så upptäcktes skåpet vid ett vanligt random inbrott, och packet återvände dagen därpå. Eller sålde informationen till någon som återkom dagen därpå.
Ja, jag vet hur rykten kan spridas lätt! Blev själv kallad "tät" av en arbetskollega till frugan. Har faktiskt ingen aning om vad han grundande det på, då jag själv anser oss som medelmåttor! [emoji12][emoji106]


Skall inte mycket till, innan den vanliga svenssonavjundsjukan, övergår i något mer otrevligt. Har larm och bevakning på alla mina fastigheter och håller så låg profil vad det går i övrigt. Man kan aldrig vara säker. :mad:
 

Rojalisten

Panerai
En cementvägg ett gevär och en kula är enda rätta straffet mot dessa brottslingar, fan hatar inbrottstjuvar!!

Skönt att det ändå gick ok för er....
 
Topp