• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes Omega Flightmaster - Ref. 145.036 - Cal. 911

palkast

Breitling
Pris
23000
Returpolicy
Ingen retur om ikke annet er avtalt.
Bilder Skickat
  1. Ja
Hei til alle forummedlemmer!
Jeg har ikke vært veldig aktiv her inne, men er en aktiv klokkesamler. Jeg er i en prosess hvor jeg skal redusere min samling og vil derfor legge ut flere klokker her fremover. Annonseteksten under er den samme som i flere andre salgskanaler.

Jeg velger å selge min Omega Flightmaster da jeg jakter på noe nytt.
Dette er ei klokke man sjeldent ser til salgs på det norske markedet, og ettertraktet internasjonalt.
Har dere et spørsmål som ikke blir besvart i beskrivelsen under er det bare å sende meg en PM.
NB! Klokken (og selger) befinner seg i Norge.
---------------------------------------------------------------------------------------
UR
Omega Flightmaster
---------------------------------------------------------------------------------------
SPESIFIKASJONER
Urverk: Cal. 911
Ref. nr: 145.036
Serie nr: 35 5** ***
Prod.år: 1972
Kasse: Stål
Kassediameter: 43mm eks. krone (46mm inkl. krone)
Glass: Mineralglass
Avstand mellom lugs: 22mm
--------------------------------------------------------------------------------
HISTORIKK
Klokken ble kjøpt av en urmaker i Østfold som hadde denne i sin private samling. Han hadde eid denne i ca. 15 år og kjøpte den av opprinnelig eier, slik jeg forsto det.
Dette er en modell med rik og interessant historie. Om du vil lese deg litt opp på Fllightmaster anbefales denne artikkelen:
https://monochrome-watches.com/in-depth-the-omega-flightmaster-the-special-one/
--------------------------------------------------------------------------------
TEKNISK TILSTAND
Klokken er i god teknisk stand og fikk en overhaling av tidligere eier for et par-tre år siden (urmakeren som nevnt over). Som det fremkommer av bildene er urverket rent og pent og pakninger i god stand.
Kronograf/komplikasjoner tilbakestiller som de skal.
Målt tidsavvik ila det siste døgnet er i underkant av 20 sek, selv uten å ha blitt regulert.
--------------------------------------------------------------------------------
KOSMETISK TILSTAND
Se bilder for beskrivelse.
Skive og visere har en jevn og pen patina.
Kassen fremstår pen men har vanlige bruksmerker etter et langt liv. Kasse er for øvrig «mattet» av tidligere eier.
Kroner og pushere er originale. Skive, bezel og alle visere bortsett fra sekundviser/gule visere er originale.
Originale visere medfølger, men er slitt.
Glasset er byttet i mitt eie og er en original servicedel fra Omega.
Merk at logo på baklokket bare så vidt er synlig, etter mange år med bruk.
Det kan også medfølge nye kroner/pushere om det er av interesse.
--------------------------------------------------------------------------------
PRISANTYDNING OG OPPGJØR.
Klokken selges til fast pris, kr. 23 000,-
Uret og selgeren befinner seg i Fredrikstad for de som ønsker F2F.
Uret kan også sendes på kjøpers regning og risiko, ved forskuddsbetaling.
---------------------------------------------------------------------------------
REFERANSER
Jeg har mange gode referanser fra både Klocksnack.se, Finn.no og Klokkeriet, og har tenkt til å fortsette med det.
0.jpg
0-1.jpg
1.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg
 
Topp