Hej allihopa!
Jag har smygläst Klocksnack ett par år men registrerade mig först igår. Och då kommer jag naturligtvis dragandes med ett problem i mitt första inlägg, sorry!
Köpte en DSOM från en gråhandlare via Chrono24. Får en klocka från en Italiensk AD och allt verkar OK förutom datumet på "garantiplastbiten" som infaller nästa månad Jag var till min lokala, och enda AD (som jag inte känner, för jag är inte klocknörd) och försökte luska lite men det gav inget. Jag har tagit för givet att klockorna som säljs registreras hos Swatch Group och att man kan kolla upp garantin via serienumret. Tänkte att plastbiten mest var en gimmick.
Min fråga till forat blir naturligtvis hur fungerar Omegas garanti? Andra märken utanför Swatch Group har elektroniska varianter som måste aktiveras så man kan tycka att Omega borde hålla reda på till vilka de säljer klockor. Borde ju vara en fördel vid service också så man får spårbarhet. Säljaren ringde mig och påstod att det bara var plastbiten med stämpel som hade någon betydelse och att jag fått en "extra" månad garanti. Hade jag litat på säljaren hade jag inte valt Trusted Checkout
/Roger P
P.S Jag har en Seiko, en Tissot och nu en Omega så jag är inte helt förtappad
Jag har smygläst Klocksnack ett par år men registrerade mig först igår. Och då kommer jag naturligtvis dragandes med ett problem i mitt första inlägg, sorry!
Köpte en DSOM från en gråhandlare via Chrono24. Får en klocka från en Italiensk AD och allt verkar OK förutom datumet på "garantiplastbiten" som infaller nästa månad Jag var till min lokala, och enda AD (som jag inte känner, för jag är inte klocknörd) och försökte luska lite men det gav inget. Jag har tagit för givet att klockorna som säljs registreras hos Swatch Group och att man kan kolla upp garantin via serienumret. Tänkte att plastbiten mest var en gimmick.
Min fråga till forat blir naturligtvis hur fungerar Omegas garanti? Andra märken utanför Swatch Group har elektroniska varianter som måste aktiveras så man kan tycka att Omega borde hålla reda på till vilka de säljer klockor. Borde ju vara en fördel vid service också så man får spårbarhet. Säljaren ringde mig och påstod att det bara var plastbiten med stämpel som hade någon betydelse och att jag fått en "extra" månad garanti. Hade jag litat på säljaren hade jag inte valt Trusted Checkout
/Roger P
P.S Jag har en Seiko, en Tissot och nu en Omega så jag är inte helt förtappad