• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Omega Geneve 18k

JohanHLM

Rolex
Läger ut denna Omega 131.021 i 18k med orginalbox till försäljning då den kändes lite mer dressad när den väl satt på armen än vad jag hoppats på.

Jag köpte klockan på en pantauktion i förra veckan för 4469 kr (kvitto medföljer) och säljer/byter den nu för 4 500 kr men bjuder då på frakten och har dessutom bytt ut den hemskt sladdriga flexlänken till ett svart 18mm band av tveksam kvalitet.

Nedan är lite bilder där jag försökt framhäva alla "defekter" ur värsta möjliga vinklar.
Det som enligt mig är värt att nämna är såklart graveringen som finns på baksidan. Det finns även lite skit/prickar som ligger ovanpå tavlan (bild 3). Vad det är vågar jag inte svara på men det är svårt att se vid dagligt användande och syns endast i rätt vinklar/ljus och inget som jag reflekterat över förrän jag fotade klockan igår. Det bör även nämnas att det finns det en liten, liten ding på glasringen vilken syns på bild 7. Som synes på bild 5 sitter inte glasringen korrekt centrerad men bör vara en enkel åtgärd för den som känner sig säker på att inte repa klockan i samband med ingreppet.

Varken gångavvikelse eller gångreserv är detaljerat uppmätt och den är troligtvis inte servad på många år. Kronan är trög i uppdraget och även om den inte avviker anmärkningsvärt får du nog räkna med 1-2 min avvikelse.

Pris/bytesvärde är som tidigare nämnts 4 500 kr inkl. frakt. ×BORTBYTT×
Allt upp till 42mm är intressant i bytesväg :)

Retur inom 24h från mottagandet om något i annonsen är felaktigt beskrivet.

dEao97p.jpg

AjS3tkz.jpg

ssTGPAY.jpg

aEvElvm.jpg

Hh8yjVC.jpg

BFg0dZW.jpg

wxyl6Hq.jpg

Y6gOjjU.jpg

05p76x9.jpg

JJE9kP7.jpg
 
Topp