• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Geneve -70 service

Service?

  • Schweiz

    Röster: 0 0.0%

  • Totala väljare
    8

Gast

Breitling
Hej!

Hittade min morfars gamla Omega Geneve årsmodell 1970 och blev plötsligt väldigt intresserade av vintage klockor :) Tänkte fråga av er experter vad ni tycker jag borde göra åt denna klocka. Jag vill så klart serva den och använde den.

Men frågan är att om jag ska serva den hos lokala klocksmeden (i Rovaniemi Finland?! vet inte hur bra han är) eller om jag borde skicka den till Omega service i Schweiz?
Sen funderar jag om jag borde försöka få tavla bytt också, eller om jag borde behålla den som den är och på samma behålla lite vintage känsla?
Den hade inte med något band så jag köpte något fort så att jag kunde börja använda den.

Ett väldigt intressant forum btw!

Tack!
 

Bilagor

  • Omega_Geneve_70-002.jpg
    Omega_Geneve_70-002.jpg
    175.4 KB · Visningar: 158
  • Omega_Geneve_70-001.jpg
    Omega_Geneve_70-001.jpg
    215.7 KB · Visningar: 165

mosse

Omega
Fin klocka!
Behåll tavlan imo!! Original som din Morfar använde och cool patina i den!
Kolla med lokala urmakaren hur erfaren han är med liknande reparationer och kolla vad han tar för arbetet.
Man tycker ju att den lokala borde kunna fixa det överkomligt! :)
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Håller med föregående om att du bör få verket servat lokalt och behålla tavlan som den är. Alltid rolig med klockor man ärver.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
En till för att behålla tavlan & bara serva verket/byt glaset.
Jag är övertygad om att nå´n lokalare förmåga än i Schweiz kan serva denna!

Lycka till!
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Håller med tidigare skribenter avs urmakare. Lokalt är troligen mest prisvärt dessutom. Vill du använda den är nog en service att rekommendera.

Tavlan bör du behålla om du tycker om vintagekänslan. Vill du förstärka denna tror jag klockan vinner på ett vintage band. Hör med någon av forumets bandmakare.
 

Gast

Breitling
Tack alla för era svar.
Blev själv lite osäker för en kompis tycket att den måste _absolut_ servas hos omega.
Ska föra den till lokala klocksmeden!
 
Topp