• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad Omega Geneve Calendar

Pris
6k
Returpolicy
Nej, säljs i befintligt skick
Bilder Skickat
  1. Ja
Hej på er !

Till salu denna gång är en fin Omega Geneve Calendar med refnr CK14703-1 och med självuppdragande manufakturkaliber 562. Klockan mäter 34mm och ett oanvänt reptilarmband medföljer (ej original). Jag lämnar inga garantier på gångprecision etc på så här pass gamla klockor utan den säljes i befintligt skick. Den levereras i Omegas reseetui (inte innerboxen på bilden)

Klockan var inte så fin när jag köpte den år 2018 här på forumet; den omnämndes i någon tråd för ”minst prisvärda klocka på Köp&Sälj” eller liknande och såg skabbig ut med sönderrepat glas och förfärliga visare som någon amatör relumat på ett minst sagt dåligt vis. Sådana där klockor kan ibland väcka känslor hos mig, en vilja att restaurera och återupprätta dess storhet. Bringing a masterpiece back to life. Och det gjorde jag; klockan skickades iväg till Schweiz och återkom efter några månader nypolerad, med nytt glas, nya visare, ny krona, fullservat urverk (med en hel del komponenter utbytta, de gamla medföljer som lite kuriosa, se bild) och en mycket varsamt borstad tavla där lumerester från visarna städats bort. Några små märken finns förstås på en så här gammal och patinerad tavla, se bilden vid datumfönstret mellan kl 2 och 4 samt mellan kl 9 och 10, men på det hela taget är klockan nu i mycket fint skick, fjärran från när jag fick den. Jag har aldrig burit den, den har legat i samlingen hela tiden, och i likhet med andra klockor jag inte använder säljs denna nu. Dokumentation från servicen medföljer.

Klockan levereras i försäkrad försändelse efter betalning till bankkonto eller allra helst via Swish. F2F i Växjö med omnejd går också bra.
F987F8C8-DAB8-499C-AD43-B705C25C7E5E.jpeg

AE07D62E-EA4A-4F7C-A773-77858F8FE3A3.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp