• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Geneve. När är denna tillverkad. Bild bifogad

Mr.Johansson

Cartier
2-Faktor
Hej, Jag ärvde en Omega Geneve för 8år sedan. Skulle vilja veta vilket år den är ifrån.

Lite bakgrund:
Min Morfar fick den efter han jobbat på skogen i 21år. Han blev sjuk i en längre period som sedan ledde till hans död, om jag minns detta helt rätt så fick han den efter 21år istället för 25år, på grund utav hans sjukdom kunde härledas till arbetet. Min mamma var bara barnet när detta hände så hon minns inget och alla andra är döda.
Morfar dog 1976. skulle vara intressant att veta om klockan är äldre eller nyare än så. Det roligaste skulle vara om man kunde fastslå ett mer exakt årtal.
20160426_231657.jpg
20160426_231718.jpg
20160426_231751.jpg


Tack för hjälpen i förhand
 

Arsius11

Cartier
2-Faktor
Hej, Jag ärvde en Omega Geneve för 8år sedan. Skulle vilja veta vilket år den är ifrån.

Lite bakgrund:
Min Morfar fick den efter han jobbat på skogen i 21år. Han blev sjuk i en längre period som sedan ledde till hans död, om jag minns detta helt rätt så fick han den efter 21år istället för 25år, på grund utav hans sjukdom kunde härledas till arbetet. Min mamma var bara barnet när detta hände så hon minns inget och alla andra är döda.
Morfar dog 1976. skulle vara intressant att veta om klockan är äldre eller nyare än så. Det roligaste skulle vara om man kunde fastslå ett mer exakt årtal.
20160426_231657.jpg
20160426_231718.jpg
20160426_231751.jpg


Tack för hjälpen i förhand
Tråkig historia, men en underbart fin klocka.
Dessvärre tror jag inte du kommer kunna få ditt svar om exakt tillverkningsår om inte bakboetten öppnas och man får referensnumret därifrån...
 
Topp