• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Omega Geneve stål - uppdaterad annons 19/4

Wi

NLA
2-Faktor
Drömmer du om en AP, Hubbe, VC eller OQ men inte riktigt har deg för leken? Köp då denna Geneve ;)

Det är alltså en Omega Geneve, troligtvis från 70-talet med ett Omega 613 urverk, alltså det manuella urverket med quickset av datum genom att man pumpar kronan. Servicehistorik är okänd men klockan håller tid bra och pålitligt, gångreserv är idag (19/4) uppmätt till 45h efter fullt uppdrag och liggandes med tavla upp . Urverket ser fint ut, men det är en vintageklocka och jag lämnar inte garantier.

Utseendemässigt är klockan jääävligt fin. Boetten är i borstat stål och högglanspolerat. troligtvis polerad men med raka och fina kanter, länk är i fint skick, spänne är i fint skick och urtavlan är felfri, också den i borstat stål. Indexet har till och med lum! Storlek är ca 35-36mm, men bärs större än så. Klockan är så där schysst tunn. Länken kan komma närmre boetten genom att byta bandstift, har dock inte hittat några som passar.

Pris: 5000:- 4500:- 4000:-
Finns i Sthlm, går att skicka. Referenser: https://klocksnack.se/threads/wii.10305/
zt5td2y.jpg

LT5L4V8.jpg

seZsXye.jpg

EI4LAhV.jpg

SYqIzdD.jpg

gc2xsb0.jpg
 

Wi

NLA
2-Faktor
Är fortfarande osäker på om jag ska sälja eller inte. Drog ju tillbaka annonsen förr.
Men jag är sugen på nytt så vi testar igen.
 
Topp