• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega höjt priserna rejält?

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
nothing_to_do_here_wrapped_canvas-r51cc3f2395d14f199fe3f4defdbdf95d_fimm6_8byvr_512.jpg
Jag har lagt av att säga någonting men nu har jag uppriktigt sagt tröttnat på ditt jäkla arroganta sätt gentemot Seiko, gillatr du inte Seiko? - Fine... gör inte det då. Lider du möjligen av mindervärdighetskomplex då du verkar ha ett starkt behov att hävda att Seiko jämt är skit??
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Jag har lagt av att säga någonting men nu har jag uppriktigt sagt tröttnat på ditt jäkla arroganta sätt gentemot Seiko, gillatr du inte Seiko? - Fine... gör inte det då. Lider du möjligen av mindervärdighetskomplex då du verkar ha ett starkt behov att hävda att Seiko jämt är skit??

Hahaha! Troll eller full på jobbet?
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Jag vet inte.. jag anser bara att man bör kunna respektera andra människor & deras klockor...

Läs vad som stod igen... Det stod: diskutera inte någon GS-koppling i tråden och då skrev jag att det fanns inte så mycket i tråden att göra, vilket naturligtvis var ett skämt om inte det framgick.

Är det något annat så får du ta det i PM!
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Läs vad som stod igen... Det stod: diskutera inte någon GS-koppling i tråden och då skrev jag att det fanns inte så mycket i tråden att göra, vilket naturligtvis var ett skämt om inte det framgick.

Är det något annat så får du ta det i PM!
Det är ingen fara... Det är bara jag som är som jag är idag.... jag ber om ursäkt.
 

Isodor

Audemars
Den kostar alltså ungefär 17 000 kr mer än den i stål. Det är en stadig bit, så ponera att den väger 170 g (vilket sannolikt är i överkant för en titanklocka). Det blir ett mervärdespris på 100 000 kr/kg. Vid en snabb googling verkar man som privatperson kunna köpa titan i grad 6 för 1200-2000 kr kilot. Omegas deal med grossisten är säkert inte sämre.

Icke desto mindre en jäkligt fin klocka. Det är ju knappast förnuft som styr klockpriserna...


Ska du börja dra sådana där paralleller kommer din värld snabbt falla samman gosse..
 

frere

Audemars
2-Faktor
Ska du börja dra sådana där paralleller kommer din värld snabbt falla samman gosse..

Haha! Jag köper glatt, men fullt medveten om att kostnaden för materialet i en klocka är löjligt liten i förhållande till slutproduktens pris. Gäller allt nytt inkl guldpatek. Urverket är inte heller den största kostnaden, klockor är dyra för att de SKA vara dyra.

(Frågade härom året min lokale AD om han inte tyckte att prisskillnaden mellan aqua terra quartz och aqua terra 8500, 19 500 kr, var ganska saftig när bara urverket skiljer. "Jo" sa han "det är förstås orimligt att quartzaren finns kvar. Men tanken är den ska fasas ut och det är meningen att den nya ska kosta som en rolex...")
 

Kniven

Cartier
Swatch group har ju varit ganska tydliga med att de vill höja omega en nivå för att konkurrera med Rolex, samtidigt ska man satsa mer på longines som nu ska ta förarsätet i de segmentet som omega dominerat tidigare...
 

David

Bödeln
Jag köper glatt, men fullt medveten om att kostnaden för materialet i en klocka är löjligt liten i förhållande till slutproduktens pris. Gäller allt nytt inkl guldpatek. Urverket är inte heller den största kostnaden, klockor är dyra för att de SKA vara dyra.

Alla enskilda kostnader är försvinnande små jämfört med marknadsföringsbudgeten för alla klockmärken som säljer någon sorts volym.
 

Mangusta

Cartier
Alltså, jag gillar en del modeller av Omega men jag kan aldrig tycka att dom är värda lika mycket som en Rolex. Skulle aldrig betala samma pris för en Omega som jag kan få en Rolle för.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Alltså, jag gillar en del modeller av Omega men jag kan aldrig tycka att dom är värda lika mycket som en Rolex. Skulle aldrig betala samma pris för en Omega som jag kan få en Rolle för.

Hade du betalat lika mycket för en Breitling eller TAG då? :)
 

maxmol

Panerai
Dels har de ju börjat satsa på in house verk men jag tror du såg en planet ocean liquid metal som har listpris på 62 100 kr av oförklarlig anledning. De vanliga 8500 PO ligger fortfarande runt 45 000 kr.

Men till detta hör att de försöker stärka sitt renommé. Så att inte varenda kreti och pleti (själv inkluderad) ska ha råd med en. :)
 

Vesper

Rolex
Vad jag har hört av min lokala urmakare så måste man köpa klockor av omega för 1.2 miljoner så det är väl en del av utfasningen om inte det enda, några handlare kanske kan hänga med ett par år genom att köpa för 1,2 men dom kan ju inte sitta med så stora lager under längre tid.
 
Topp