Dawsss
Basic
Vad säger ni om den nya Good Planet, med blå tavla och GMT??
Snygg. Men för djävla tjock.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad säger ni om den nya Good Planet, med blå tavla och GMT??
Snygg. Men för djävla tjock.
Ja samma här! Grymma klockor annars. Men höjden funkar bara inte. Jag fattar inte riktigt vad dom håller på med.Någon på Omega behöver få kicken!I stämmer helt, med sina typ 18 mm går den knappt att bära, hade den legat på normala 12mm hade jag troligen köpt en!
Det är väl deras nya verk som sätter lite käppar i hjulet för dem vad jag förstått?Ja samma här! Grymma klockor annars. Men höjden funkar bara inte. Jag fattar inte riktigt vad dom håller på med.Någon på Omega behöver få kicken!
Nej det kan inte vara därför. AT 8500 är ju 13 mm tjock. Det är ett väldigt medvetet val från Omega att göra nya POn så tjock. Inget som bara " råkar " bli för att urverkat blev för tjockt.Det är väl deras nya verk som sätter lite käppar i hjulet för dem vad jag förstått?
Som Omegafantast måste jag erkänna att det är den enda nya på mycket länge som får det att hugga till i bröstet. Av glädje..Vad säger ni om den nya Good Planet, med blå tavla och GMT??
Jo iof... dom vill väl vara på sitt sätt och för att medvetet dra bort sig från Rolex traditionella designerNej det kan inte vara därför. AT 8500 är ju 13 mm tjock. Det är ett väldigt medvetet val från Omega att göra nya POn så tjock. Inget som bara " råkar " bli för att urverkat blev för tjockt.
För kanske fyra år sedan satt jag i baren på en Tysk flygplats och hade drabbats av en inställt flyg. Bredvid mig satt en man som efter ett tag kommenterade min Omega. Det visade sig att han jobbade på Omega och en mycket intressant kväll startade. Jag ska inte gå in på alla detaljer men han berättade lite om den strategi som Omega hade som gick ut på att få upp priset. Och bilden var att det skulle vara möjligt att ligga på Rolexnivå inom ca 10 år. Fem enskildheter som han nämnde: Inohuse-verk, större boetter, inga Quartz, renare tavlor och flera varianter. Det verkar som om han visste vad han talade om...
Det var ingen tvekan om att han såg Rolex som måttstocken. Och hans bild var att Rolex skulle få problem då de har får låg utvecklingstakt på verken. Det fungerar ett tag men inte i längden. Allt detta sagt under gemytliga tyska umgängesformer där öl, Underberger och pretzel konsumerades..![]()
Kan nog ha peakat. Har läst lite att de mindre/normala uren kommer tillbaka. Kanske som ett resultat av vintage-trendenStörre boetter är i och för sig en j*vla sattyg, inget bra i det.
Kan nog ha peakat. Har läst lite att de mindre/normala uren kommer tillbaka. Kanske som ett resultat av vintage-trenden
Ja men de utvecklades nog några år tillbaka i tidenSvårt att förutse. Breitling släppte nytt på Basel som var 52mm och flera klassiska modeller har växt i storlek, Exp I och DJ II.
Det hoppas jag verkligen..! Men frågan är om det blir så..?Kan nog ha peakat. Har läst lite att de mindre/normala uren kommer tillbaka. Kanske som ett resultat av vintage-trenden
Kan nog ha peakat. Har läst lite att de mindre/normala uren kommer tillbaka. Kanske som ett resultat av vintage-trenden
Ja vi får se. Beror även på vad köparna vill ha...Förvisso. Jag tror dock det är lite väl optimistiskt att hoppas på en norm om – 40mm på sportklockor framöver och 36 på dressare. Omega spottar väl ut klockor i 45-segmentet ganska ofta...?
Rolex kör ju fortfarande 40 mm på tex subben. Men caset är dock fyrkantigare. Tror inte heller på en revival av 36mm - men tror att många är nöjda med 40-42mm.Jag var nyss nere i Tyskland och vände. Puh! Mycket stora ur. Den sista stora IWC:n, Omegan, Datejust II:an eller Explorer 216570:an är minsann inte såld där... och inte här eller någon annanstans heller.
Det finns väl egentligen väldigt lite som tyder på att de små uren är på väg tillbaka i nyförsäljningsstatistiken? Titta till exempel på Rolex och deras anabola versioner av klassikerna. Biffigt värre över hela linjen.
Att små vintageur värderas högre är en annan sak.
Rolex kör ju fortfarande 40 mm på tex subben. Men caset är dock fyrkantigare. Tror inte heller på en revival av 36mm - men tror att många är nöjda med 40-42mm.
Dubblett. Jävla tapatalk.
Ja.Ja, Daytona och Submariner drar fortfarande 40. I stort sett alla andra storsäljande Rolexodeller, om vi nu håller oss till Rolex, har vuxit under de senaste 3-4 åren (Daydate med hela 0.5 cm!!!). Vintagevurm eller inte, detta innebär väl ändå att många idag vill ha betydligt större klockor än tidigare?