• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega har tappat det totalt.

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Om en produkt inte kan sälja av egen kraft är det ju ett känt knep att koppla på ytterligare ett varumärke. Tilltalar säkert svennebanan.
 

Skeeter

Panerai
Haha vilket lågvatten märke till text:
"släkten Bonds familjevapen"
Vilken släkt? Det är ju en fiktiv agent!

En del av oss klocknördar gillar urmakare och dess historia som finns/fanns på riktigt.
Alla urmakare borde ha ett familjevapen så kunde man göra vettiga upplagor av klockor.
Annars är det större chans att man kan få köpa en klocka med
Falcon Crest familjevapen än en klocka med historisk substans! ;):)
Vad är mer lämpligt än ett fiktivt familjevapen till en fiktiv figur ;)
Dock är det där familjevapnet baserat på en faktisk familjs vapen med namnet Bond :rolleyes:
Vapnet har funnits med på film sedan 1969
 

Kai

Rolex
Gillar Omega, struntar i Bondklockorna.
Har iofs en Omega AT Skyfall... men den är inte brandad på något vis.
 

mps

Cartier
Tycker det är lite kul med märken som gör samarbeten med andra märken och institutioner.
Omega har sin Bondgrej likt Adidas har sin Star Warsgrej.
Apple körde sin grej med U2 under flera år.
Är en kul grej att de har något som sticker ut lite ur programmet.
Sen är det ganska självklart att inte vem somhelst köper en 007 specialversion.
Det gör den hängivne samlaren och Bondnörden.
Likaså med Star Wars och U2 produkterna.
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Är väl knappast någon nyhet att Omega släpper limited editions till höger o vänster. Kan man tycka vad man vill om, men de är ju knappast ensamma om det. Och det Omega gör bra gör de riktigt bra i mina ögon. En löjlig Bondvapen-edition skulle knappast hindra mig från att köpa en Speedy eller PO den dag jag känner för det.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Omega må väl vara lite småtrista och jag är väl inte så mycket för Omegas moderna utbud. Men dom har mycket intressant och fint i vintageväg. Mysiga 70 tals kronografer, Speedy, Omega Seamaster 300. Nä inte ska man dissa bara för att dissa. Finns nog något för de flesta hos Omega.
 
Senast ändrad:

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Såg den här tråden för några dagar sen men höll mig ifrån att kommentera den.
Men nu går det inte längre.
Jag håller fullständigt med TS. Det är rent bedrövligt att de nu även förstör AquaTerran. Jag känner besvikelse. VARFÖR kan inte, åtminstone en modell, bara få erbjudas som standard??
Av någon anledning måste marknadsavdelningen bedöma att det gynnar varumärket...
 

Aksel

Omega
Det tilltalar förmodligen en stor del av kunderna, alla är ju inte klockkonnässörer. Och mig veterligen går det rätt bra för Swatch Group, dock oklart hur stor del Omega har i det..
 

LEC16

Cartier
2-Faktor
Jag har hört att den släpps under våren.
Untitled.png
Hahaha den gjorde min kväll!
 

Depp-Erik

Cartier
Jag gillar Omega och jag gillar Bond. Jag gillar dock inte skölden på sekundvisaren, i övrigt ser den helt ok. Dock gillade jag inte den när jag såg den första gången, ge den lite tid så kommer du också gilla den ;)
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag gillar Omega och jag gillar Bond. Jag gillar dock inte skölden på sekundvisaren, i övrigt ser den helt ok. Dock gillade jag inte den när jag såg den första gången, ge den lite tid så kommer du också gilla den ;)
Det är inte klockan som sådan som är det stora problemet. Det är just det faktum att de formligen strösslar marknaden med Limited editions som irriterar väldigt mycket.
 

Depp-Erik

Cartier
Det är inte klockan som sådan som är det stora problemet. Det är just det faktum att de formligen strösslar marknaden med Limited editions som irriterar väldigt mycket.

Det är väl på gott och ont. Kan hålla med om att det känns lite spretigt och ofokuserat men samtidigt tycker jag att det är kul att det kommer klockor i olika utföranden.
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Det är inte klockan som sådan som är det stora problemet. Det är just det faktum att de formligen strösslar marknaden med Limited editions som irriterar väldigt mycket.
Finns det inte värre saker att irritera sig på? Hur stort är problemet? Omega tillhör en av mina favoriter och även om jag aldrig skulle tänka mig att köpa en LE så har jag inga problem med att navigera runt dom utan att irritera mig. Och ärligt talat, hur många av dessa stöter vi på i vår vardag? Jag kan inte komma på något tillfälle där jag sett en av dessa LE på någon handled irl.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Finns det inte värre saker att irritera sig på? Hur stort är problemet? Omega tillhör en av mina favoriter och även om jag aldrig skulle tänka mig att köpa en LE så har jag inga problem med att navigera runt dom utan att irritera mig. Och ärligt talat, hur många av dessa stöter vi på i vår vardag? Jag kan inte komma på något tillfälle där jag sett en av dessa LE på någon handled irl.
Det är ju det som är problemet, jag gillar oxå Omega. Och det irriterar mig för jag tycker de sabbar sitt eget varumärke. Omega är annars en favorit hos mig...
 

MånsT

Rolex
Skulle du resonera så angående limiterade Patek med...?
Vad jag vet så kör inte Patek Philippe mycket med limiterat, enda tillfällena skulle vara vid årsjubileum. Exempelvis vid 175:e året då de kom med några nya klockor, MEN detta var helt nya prylar (nya referenser) och inte befintliga modeller med 175 stämplat över hela tavlan. Only Watch ref. 5016 var däremot mer eller mindre en befintlig klocka men ny färg och metall. Fast kom igen, det är en unik tingest och är rättfärdigad ordet "limited edition".

Sammanfattat: Ja.
 
Topp