• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

omega Jedi - should be polished?

sneer

Cartier
Please help me to take the decision - should i polish the case or not...???
Snälla hjälp mig att fatta beslutet - ska jag polera fallet eller inte ...??





vänligen Nedan ett exempel på min annan klocka som var polerad av min urmakare (på mitt gamla konto)
please find below an example of my another watch which was polished by this watchmaker


 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Varför skriver du på både svenska och engelska?

Svarar på svenska och hoppas det blir bra.

Tycker klockan är cool. Jag hade låtit den vara som en cool beater men gillar du inte hur den ser ut så polera.
 

McGyver

Rolex
Do it in a lapping machine or if you do not have one - you can build a simple jigg and do it by hand!
So my wote is -Do NOT polish! ;)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
a lot better than before, though the factory omega finish is offcourse a bit nicer (and a lot harder to achieve). Well done, I think it looks good :)
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Jag tyckte det blev bra, normalt så brukar jag gilla lite patina men den såg inte så rolig ut innan.
Mycket trevlig modell också, har haft en sådan fast med blå tavla, den är lite tjock bara så man slår i kanter och dörrposter :)
(Skriver på svenska då jag har för mig att du läser och skriver på svenska, men föredrar engelska)

Omega Jedi DSC_3673.png
 
Topp