• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Omega krona

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Hej kompisar.
Jag kan inte mycket om vintage. Därför undrar jag om det går att få tag på en krona med logga till tex en vintage omega seamaster alt Genève 60/70 tal...
Jag har alltså ingen klocka just nu men har lite vintage på gång.
/ Airman

Frågor ang krona till Omega seamaster Genève.
Då räcker det inte med infon som kan avläsas utvändigt för att kunna söka efter den korrekta kronan?
Detta är mitt första inlägg/fråga här på KS så ha lite överseende med en novis som mig med begränsade förkunskaper.
Jag har kommit över en trasig Omega seamaster Genève med trasig krona om med krona även innefattar stål piggen som går fr kronan ända in till urverket för att ställa in tid.
Vad skulle denna orginal del kosta på ett ungefär?
Skulle det vara värt att lämna in klockan för lagning då dessa modeller fr 60talet inte verkar kosta så mycket samt skicket inte är så bra på denna klocka som jag trott va en kopia fram tills nyligen.
Förstår att skatta saker blir svårt då varken ni lr jag har all info pga att jag ej öppnat boett locket ännu men så jag kan få ett hum om hur jag ska gåvidare med klockan mm.

Tusen tack till ni som orkat läsa inlägget och speciellt till de som ev tog sig tid å delat med sig av sin erfaranhet men oxå till detta fina forum här på KS, tack för ni finns.

Bilagor

• IMG_20250330_144115.jpg
    IMG_20250330_144115.jpg
    561.5 KB · Visningar: 4
  • IMG_20250330_144400.jpg
    IMG_20250330_144400.jpg
    153 KB · Visningar: 8
Tillbaka
Topp