• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega med militärstuk

Ariste

Audemars
2-Faktor
Jag vill se era Omegor med miltäranknytning, må så vara rent designmässigt eller bruksmässigt. Inleder med en Suverän jag har, det är lite större boett på denna jämfört med de Officer jag sett. Tror det finns en del godis bland medlemmana här, upp med det!

Jag är en usel fotograf så försök bortse från reflexer, damm och annat störande.

IMG_4263.jpg

IMG_4264.jpg

IMG_4265.jpg

IMG_4266.jpg

IMG_4267.jpg

IMG_4268.jpg

IMG_4269.jpg

IMG_4270.jpg

IMG_4271.jpg

IMG_4272.jpg

IMG_4273.jpg

IMG_4274.jpg
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Här kommer ett par gamla Omegor, ni känner nog igen dom. Så jag orkar inte ens presentera dom ;)

y2ezabuq.jpg

qe9y2y6y.jpg

ede6yhaz.jpg


yjymy8ap.jpg

aqe7u2u8.jpg

udehezaj.jpg


Klockorna ser mer vintage ut irl, men jag orkar inte leka med kameran mer idag för att få den rättvisa vintage looken.
Skit samma det är fredag och jag har annat att göra, som tex att dra till posten och hämta ut min nya "vintage"
Fickurs läderrem :)

Kanske lägger jag upp några fler klockor här om jag är snäll! ;)







Sent from my iPad 2 using Tapatalk
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
MacRulez4ever skrev:
Här kommer ett par gamla Omegor, ni känner nog igen dom. Så jag orkar inte ens presentera dom :)

Brutalt bra skick, de ser nästan för fina ut...inte mycket till mögel där inte. :)
Jag är novis på Omegas militärur, upplys oss gärna med vad du vet om modellerna när du har tid.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Förresten så måste jag säga att din suverän är lätt en av dom snyggaste jag sett! Mäter den 37mm inkl krona ?


Sent from my iPhone 4s using Tapatalk
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
MacRulez4ever skrev:
Förresten så måste jag säga att din suverän är lätt en av dom snyggaste jag sett! Mäter den 37mm inkl krona ?

Stämmer bra, har för mig att det finns en mindre modell också och sen likt Officeren ett antal tavelvarianter.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Jag har länge undrat över en sak så jag frågar er som vet : De här pilarna på alla militära ur,: Vad står dom för?

Militraurgruppbild.jpg


mvh
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Aurum skrev:
Något gammalt trams som verkar härstamma från ett släktvapen om ögnade igenom wikitexten rätt. Pilen, broad arrow, innebär helt enkelt att det är den brittiska kronans egendom.

Tack. "Mysteriet" verkar ha fått sin lösning. :idea:
mvh
 
Topp