• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Omega Memomatic

Luka

Basic
Hej. Har fått äran att äga en fin Omega Memomatic.
Ovanlig, bekväm och välfungerande klocka. Den hittades på havsbotten i Italien och var i väldigt dålig skick.
Jag skickade klockan till Omega och fick den helrenoverad (kostade en hel del men det var värt varje krona) .
Idag är den i nyskick och fungerar som den ska, används dagligen och kommer att lämnas över till min son , när tiden är mogen.
Men innan dess vill jag skaffa original låda , manualen och allt som har med modellen att göra små tidningsartiklar mm. Det är nämligen
en intressant hobby att även samla annat som har med modellen att göra. Jag har samlat en del men saknar
fortfarande låda,manualen kanske läder armband mm. Är det något som äger en original Memomatc låda eller manualen och som kan posta foto på den. Jag ska ta några fina foto på den och posta.

Hej Luka! Kan tyvärr inte bidra med det du söker men du får hemskt gärna dela med dig av lite bilder på din Memomatic! Lycka til!

Det är en trevlig klocka men vad är en sån här tråd utan bilder, jag får väl lägga upp den här i väntan på bilder på din ;)

Men till det du frågade efter kan jag tyvärr inte hjälpa dig.
FC5E6C80-907E-49E9-B075-52DBB0F3A264.jpeg

Bilagor

• 4A2753B1-0678-47E6-ADC4-1C1AC59AA899.jpeg
    4A2753B1-0678-47E6-ADC4-1C1AC59AA899.jpeg
    214.9 KB · Visningar: 16
Jag äger också en Omega-renoverad Memomatic. Renoveringen kostar mer än klockan är värd men ja, det är på något sätt värt det ändå. Gillar funktionen med alarm och gillar också att man kan sätta alarmet till både timme och minut, något som de flesta alarmklockor inte kan än idag. Skulle vara roligt om du kunde lägga upp bilder på boxen när/om du får den.

Nej jag har inga foto innan den skickades till Omega. Men jag kan garantera att den var i bedrövlig skick.
Jag trodde inte att de kunde rädda den men det blev riktigt bra till slut. De bytte ut vissa delar men i övrigt är den i original skick.

Jag kan lägga foto på en box jag köpte och som är från 70-talet, närmast originalet. Återkommer inom kort.

Tillbaka
Topp