• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Omega officer

Mild

Basic
Jag vet inte hur man tar bort inlägg.
Men jag googlade lite snabbt och hittade hur man kollar så om admin vill kan dom ta bort tråden.

Jag köpte en omega officer. Kronan var väldigt trög att dra ut.
Lyckades två gånger men den 3de så vågade jag inte ta i mer.

Bestämde mig för att skruva isär klockan och se ifall jag kunde fixa den.

När jag skulle skruva ihop klockan igen ”sköt” jag iväg två skruvar.

Jag har inte gett upp hoppet än om att hitta dom. Men jag tror det blir svårt.

Så min fråga är, hur vet jag vilken caliber klockan är?
Så jag kan försöka hitta skruvar att köpa till den.

Klockan är ifrån ca 1940. Tror dock inte det hjälper så mycket?

Senast ändrad:
Låter illavarslande när du skriver att du försöker fixa den själv, nåt som annars brukar kräva utbildad urmakare.
Med det sagt kan du lägga upp en bild på verket så kan du få svar direkt, alternativt göra en bildgoogling.

Annars har Officer cal 26.5 tror jag.

Låter illavarslande när du skriver att du försöker fixa den själv, nåt som annars brukar kräva utbildad urmakare.
Med det sagt kan du lägga upp en bild på verket så kan du få svar direkt, alternativt göra en bildgoogling.

Annars har Officer cal 26.5 tror jag.
Ja när jag googlade fick jag fram att dom heter 26.5 sedan kunde det variera lite med olika bokstäver. Men det verkar vara samma delar.

Vill man lära sig att fixa klockor är det ju en bra idé att skruva på dom. Därför
Jag inte köper några dyra så om jag förstör dom gör det inte lika ont i plånboken.

Tack för svaret.

Vid liknande händelser har jag satt en nylonstrumpa för dammsugarröret och ”sökt” på lägsta effekt. (Kred till min fru för idén)

Det va ingen dum idé. Har ingen nylonstrumpa till hands men något ska jag nog hitta att ersätta den med. Tack för tipset.

Tillbaka
Topp