• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OMEGA original ?

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Känns inte hundra. Men jag vet inte om det beror på att jag tyckte att de var fula som stryk.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Sen vet jag inte riktigt men är osäker på att dom banden kom i 19mm , som nuvarande tradera auktion. Vet att dom finns i 18mm iaf.

Men detta hjälpte inte till så mycke kände jag :)
Haha vi får gräva mer helt enkelt !
 

Emil

Cartier
testa och fråga säljaren rakt ut om äktheten, är han någorlunda seriös så kommer det eventuellt fram!
 

Kvisten

Cartier
2-Faktor
Var inte alltför godtrogen när du ser dessa annonser då det är oerhört lätt att sätta en egentillverkad stämpel på ett läderband. Sedan är det typ omöjligt att motbevisa äktheten på dessa band, så säljaren kan hävda äkthet utan bekymmer om att bli avslöjad. Ta detta från en person sam har gjort många egna band under åren. Sedan tror jag helt klart att själva spännet i armbanden är äkta då dessa är lite knepigare att tillverka till ett tillräcckligt lågt pris.

Men uteslut inte heller att banden faktiskt är äkta. Var inte för naiv bara.

Men undersök om alla band har exakt likadan signering (utformning, storlek, färg osv på stämpel). Exakt likadan signering talar för att bandens ursprung är tveksamt.
 
Var inte alltför godtrogen när du ser dessa annonser då det är oerhört lätt att sätta en egentillverkad stämpel på ett läderband. Sedan är det typ omöjligt att motbevisa äktheten på dessa band, så säljaren kan hävda äkthet utan bekymmer om att bli avslöjad. Ta detta från en person sam har gjort många egna band under åren. Sedan tror jag helt klart att själva spännet i armbanden är äkta då dessa är lite knepigare att tillverka till ett tillräcckligt lågt pris.

Men uteslut inte heller att banden faktiskt är äkta. Var inte för naiv bara.

Men undersök om alla band har exakt likadan signering (utformning, storlek, färg osv på stämpel). Exakt likadan signering talar för att bandens ursprung är tveksamt.

Jag tycker heller inte att spännet ser ut att vara original?

Jag har själv ett original band, till min Chronostop. Och där ser man stor skillnad på stämplarna i metallen...
 
Topp