• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Omega Pie Pan

Valdemar25

Silver
Vad säger panelen om denna Connie?
9225ff53eed9539f8235cc92eb4aac5c_zps91d202cb.jpg

3e0bf79b6a9b79a46ebf6315ce35b885_zpsecfab139.jpg

Väldigt fin och inspirerande klocka. Det enda som hindrar mig att köpa en är storleken, känns liten.

Sent from my iPad using Tapatalk

Ser bra ut! Vet du vad det är för ålder och ref. på den? Bandhornen brukar vara kantiga, men det här kan vara någon senare modell.

Hur snygg som helt, och länken är helrätt tycker jag! Gillar även att den har sådär lagom med bruksspår istället för att vara blank och sönderpolerad. Tror jag gillar denna boettform mer än den vanligare med kantigare bandhorn på helguldare. Ser mer clean ut. Lite synd att tavlan blivit fläckig, men inte hela världen...
Kanske leta efter en korrekt krona och sen njuta av den som den är? :) (såvida denna krontyp inte är korrekt dvs)

Hur snygg som helt, och länken är helrätt tycker jag! Gillar även att den har sådär lagom med bruksspår istället för att vara blank och sönderpolerad. Tror jag gillar denna boettform mer än den vanligare med kantigare bandhorn på helguldare. Ser mer clean ut. Lite synd att tavlan blivit fläckig, men inte hela världen...
Kanske leta efter en korrekt krona och sen njuta av den som den är? :) (såvida denna krontyp inte är korrekt dvs)
Ska kolla om det är korrekt krona, om inte så ska den rätta typen införskaffas! Annars ska den vara som den är!

Jag vet inte om lyspunkterna är utbytta!? Ser misstänkt nya ut. Har dock ingen kunskap om Omega!
Tycker dock att Conniemodellerna är mycket lyckade!

Fin klocka!

Jag tror att kronan är korrekt såtillvida den är signerad. Det är den s k "dog leg" som har kantig krona.

Tillbaka
Topp