- Pris
- 36500
- Returpolicy
- Ja, om något avviker från beskrivning
- Bilder Skickat
- Ja
En Planet Ocean 2201.50 i fantastiskt fint skick. Detta är ett sent exemplar med cal 2500 och den tunnare boetten jämfört med dagens Planet Oceans. Den är uttagen 2012 hos svensk AD och kommer fullset på länk, vilken passar en handled upp till 19cm just nu men kommer även med en extra länkbit. Klockan mäter 42mm exkl krona och är 14,5mm hög.
Klockan är mycket sparsamt använd och genomgick en stor service för 9800kr i augusti 2019. Kvitto och servicespecifikation ingår. I november 2021 lämnades den in för trycktest och kontroll: Godkänt trycktest, -1 sek/dygn och 328 i amplitud (se kvitton).
Skicket är fantastiskt bra, där boett, bezel, länk och clasp är väldigt fina, med hairlines på sin höjd. Enda skavanken jag hittar är ett litet nagg i safirglaset, strax under index kl 2, se bilder. Priset är satt med denna skavank i åtanke. I övrigt är klockan som sagt kanonskick och det är nog svårt att hitta en så pass fin och välbevarad första generationens Planet Ocean.
Pris: 36.500kr inkl Värdefrakt
Mina omdömen:
Klockan är mycket sparsamt använd och genomgick en stor service för 9800kr i augusti 2019. Kvitto och servicespecifikation ingår. I november 2021 lämnades den in för trycktest och kontroll: Godkänt trycktest, -1 sek/dygn och 328 i amplitud (se kvitton).
Skicket är fantastiskt bra, där boett, bezel, länk och clasp är väldigt fina, med hairlines på sin höjd. Enda skavanken jag hittar är ett litet nagg i safirglaset, strax under index kl 2, se bilder. Priset är satt med denna skavank i åtanke. I övrigt är klockan som sagt kanonskick och det är nog svårt att hitta en så pass fin och välbevarad första generationens Planet Ocean.
Pris: 36.500kr inkl Värdefrakt
Mina omdömen:
Limeee
Sålt klocka till @Limeee, alltid lika smidigt och trevligt att göra affärer med honom, 100%GG 😃
klocksnack.se