• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Planet Ocean Deep Black

Oew

Rolex
Omega har nu släppt 4 nya PO modeller. De är alla 45,5mm med gmt. Boetterna är helt keramiska och skurna ur ett enda block. Vridningen i de färgade är liquidmetal mellan 0-15 och sen en blandning av gummi och keramik. Priset kommer ligga på runt 10kchf för de vanliga och 13500chf för sedna modellen.
Hur lyder domen KS?
Personligen så gillar jag dem men tycker priset är för högt.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

Isodor

Audemars
Ungdomliga, tuffa, men tyvärr har priset sprungit iväg när de alltså kräver 100k för en klocka som inte ens har en schysst länk. Då tänker jag att det är lite billigare att köpa en läder/perlonrem än köpa ny länk med buckle..
 

kalufsen

Panerai
Har aldrig ägt en svart klocka, men känslan säger att det är kul ett tag och sen tröttnar man. Coola i övrigt men nog inget jag skulle köpa.
 
Riktigt snygg enligt mig!
Gillar att de börjar forska med nya material.

Ungdomliga, tuffa, men tyvärr har priset sprungit iväg när de alltså kräver 100k för en klocka som inte ens har en schysst länk. Då tänker jag att det är lite billigare att köpa en läder/perlonrem än köpa ny länk med buckle..

Länk motiverar sällskan priset över 100k... Såvida den inte är i helguld.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Förstår faktiskt inte alls vad som är dyrt med den här klockan? Förmodligen det bästa massproducerade verket på marknaden och med exklusiva materialval och tekniker även i övrigt.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Klart coola, gillat DSOTM men kasst när den inte har en bra WR. Nu liknade modell och badvänlig. Tyvärr är ju priset inte lika coolt.. Bra prutmån på Omega dock :)
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Japp en "damklocka"

Absolut men även om man lyckas pruta ner 25% tycker jag den är dyr. Tycker nog att ett mer rimligt pris skulle ligga runt 50k (efter prut)
Ja man kan ju tycka jättemycket här i världen. Om man bortser från andrahandsvärdet känns det ju dock mer rimligt att punga ut den summan för en klocka av denna tekniska kaliber jämfört med säg en Rolex Yachtmaster. Sen ser ju marknaden ut som den gör och det gör ju att det svider att betala den summan och sen tappa en avsevärd del vid försäljningen för att gråmarknaden och andrahandsmarknaden ser ut som den gör men det är ju lite en annan fråga från om klockpriset i sig är rimligt i förhållande till vad man får.
 

M.U

Rolex
Jag tycker alla tre är grymma! Men som många andra tycker jag 100k är för mycket... tyvärr...
 

Oew

Rolex
Ja man kan ju tycka jättemycket här i världen. Om man bortser från andrahandsvärdet känns det ju dock mer rimligt att punga ut den summan för en klocka av denna tekniska kaliber jämfört med säg en Rolex Yachtmaster. Sen ser ju marknaden ut som den gör och det gör ju att det svider att betala den summan och sen tappa en avsevärd del vid försäljningen för att gråmarknaden och andrahandsmarknaden ser ut som den gör men det är ju lite en annan fråga från om klockpriset i sig är rimligt i förhållande till vad man får.
Ja men nu säger jag inte heller att en Rolex YM är bra prissatt. Ingen klocka är enbart prissatt efter tekniken utan det är självklart många faktorer som spelar in. Jag upplever att du får väldigt mycket för pengarna på många av Omegas modeller speciellt med Co-axial verket, men det är inte lika med att priset är bra (enligt min subjektiva mening). Enligt mig vinner nog Omega över exempelvis Rolex i bang-for-buck men tycker fortfarande att i princip alla Omegas och Rolex nya klockor är för högt prissatta med några få undantag.
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
+ Snygga med kontrasterna. Naiadlock.
- För stora. För dyra.

Svårt att motivera att keramisk boett drar upp priset som om det var ädelmetall?
 

Platinum

Cartier
Den blå samt den röda var ju asfsula, ser skrikigt och barnsligt ut i mitt tycke. Guldiga ser grym ut, men vet inte om det är värt priset alltså..
 
Topp