• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Omega Ploprof 600 -73, nyservad. *Prisjusterad*

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Min bror har nedanstående klocka till salu:


Ploprof 600 till salu.

Den har:

* Stämplat certifikat från 1973.

* Original instruktionshäfte.

* Opolerad boett, alla kanter är vassa och alla "sliplinjer" är kvar.

* Original typ 2 tavla (som är mycket mer ovanlig än den senare typ 3 tavlan med texten 600m/2000ft) och visare.

* Original Bezelring med feta siffror (i stort sätt omöjlig att få tag i då den ersattes tidigt med den med tunna siffror.

* Med klockan följer en fabriksny Bezelring om du vill använda klockan utan att slita på den gamla bezeln...

* Oanvänt original Isofraneband från 70-talet (också mycket svårt att få tag på).

* Original Omega meshband med förlängare.

* 2st nyare Omega-gummiband, ett blått och ett svart, endast ett spänne.

* Originalkrona, ny i förpackning.

Klockan hämtades ut i Torsdags (5/6 2014) efter en helservice hos Werner på ABC-ur.
Han har servat urverket och bytt glas (original Omega), samtliga packningar och provtryckt den.




624255bc-138d-4f49-b0a6-ef17239ea931.jpg






























































Klockan finns i Stockholm om någon vill kolla på den.

Jag köpte klockan för ett par år sedan av Snogge.

Priset är 46 000:- 45.000:- (Face to face-affär i Stockholm, annars ingår försäkrad frakt).

Jag kan eventuellt ta en klocka som delbetalning, då företrädesvis Rolex eller Omega.
Med vänliga hälsningar
Mats_B
 
Topp