- Pris
- 90000
- Returpolicy
- Ja, om något avviker från beskrivning
- Bilder Skickat
- Ja
Funderar på att eventuellt sälja min otroligt charmiga och påkostade Omega Ploprof 600 (ref 166.077) från år 1971.
Så vad är det här? En legendarisk dykarklocka från Omega som jag skrivit ett långt inlägg om här:
klocksnack.se
Just detta ex har en otrolig tavla med ”bubblor” (vissa tavlor fick detta pga tavelfärgen, dvs tavlan är ej vattenskadad), rejält solblekta visare, patinerad bezel och boett med hack, repor och andra fina märken som visar att den använts under sina 54 år.
Detta är min 3:e vintage Ploprof och jag tycker personligen att det inte kan bli mycket bättre än denna, med en hel del patina och historia i sig!
Vad som ingår:
Så totalt har jag lagt ut närmare 30.000kr på den här otroliga klockan. Du får alltså en vintageklocka med gott om charm men som fungerar utmärkt och med fräscha länkar/band.
Pris: 90.000kr
Mina omdömen:
klocksnack.se
Så vad är det här? En legendarisk dykarklocka från Omega som jag skrivit ett långt inlägg om här:
Den lilla tråden om den stora dykaren - OMEGA PLOPROF
Det är dags för en tråd för alla oss lyckliga Ploprof-ägare! Vi är nog rätt få, men visst kan vi skrapa ihop ett litet gäng här på Klocksnack? För om Omega SMP, Planet Ocean, Speedy, Aqua Terra etc ska ha en egen tråd, ja då ska självklart Ploprof också ha sin egna tråd! Detta blir helt enkelt...

Just detta ex har en otrolig tavla med ”bubblor” (vissa tavlor fick detta pga tavelfärgen, dvs tavlan är ej vattenskadad), rejält solblekta visare, patinerad bezel och boett med hack, repor och andra fina märken som visar att den använts under sina 54 år.
Detta är min 3:e vintage Ploprof och jag tycker personligen att det inte kan bli mycket bättre än denna, med en hel del patina och historia i sig!
Vad som ingår:
- Klocka
- Ny originallänk med två förlängningslänkar (kvitto från Tidlösa Ur, totalt 9.400kr från sep-okt 2024)
- Nytt originalgummi (kvitto från Erikson Urhandel, 5.650kr från apr 2024)
- Helservad jun 2024 av Tidlösa Ur (kvitto med 2 års garanti, 14.400kr), där så mycket originaldelar som möjligt bevarades. Den röda tryckknappen och glaset byttes ut, men alla utbytta delar följer med. Godkänt trycktest från service (vilket tydligen inte alltid är en självklarhet på dessa gamla Ploprofs).
Så totalt har jag lagt ut närmare 30.000kr på den här otroliga klockan. Du får alltså en vintageklocka med gott om charm men som fungerar utmärkt och med fräscha länkar/band.
Pris: 90.000kr
Mina omdömen:
Limeee
Gjort en bytesaffär på distans med @Limeee. Mycket trevlig herre att ha att göra med, med en fin smak när det kommer till klockor. Rekommenderas till 100 %! 💯