• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega PloProf sommarkombo 2013 (?) (!) ATTENTION: RicVin

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Hiss eller diss?

Jag saknar min sålda PloProf ibland och mitt mål är att skaffa mig en ny till sommaren. Men istället för att köpa en likadan tänkte jag anta RicVins utmaning och skaffa mig en vit!

RicVin.jpg


Vad tror ni om denna kombo? Jag gillar..... :D

whiteploporange.jpg
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Nää.... jag vill inte låta negativ, men den där färgen tycker jag verkligen inte om. En Plopfrof ska se ut som en Ploprof :)
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
80talisten skrev:
Nää.... jag vill inte låta negativ, men den där färgen tycker jag verkligen inte om. En Plopfrof ska se ut som en Ploprof :)

Jag är självklart medveten om att inte alla (om ens någon) kommer gilla kombon, så du behöver inte oroa dig för att vara "negativ" :)

Vad anser du om 116610LV / 116618LB - är de fel för att de inte är svarta som en "sub ska se ut"? :)

Jag tror det är just det vita du stör dig på, inte att det är av en annan färg än originalet.


Edit: jag är uppenbarligen varken läs eller skrivkunnig. Såg nu att du skrev att du inte gillar färgen :) sorry Mr. 80!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nej, för fjolligt. Det är inte bara en homage, det är även en ytterligare förfjollning med det vita. Köp originalet!
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kör för faan Tomas! Skit i värdigheten, den kommer att äga på varenda uteservering i alla fall! Go for it! :D
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Omega PloProf sommarkombo 2013 (?) (!) ATTENTION: Ri

Rent estestiskt tycker jag att det är supersnyggt!! Sen om det är äkta Plopp, det får andra bestämma... :)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Klart som f.n att det är en RIKTiG Plopp!! Tomas bry dig inte om vad alla ruinromantiker säger. Ta din nya Plopp och fota de gnällspikarna underifrån när de ligger och guppar på ynka 600m djup. Men du behöver en sjujävla kamera.. ;) Fast jag tvivlar på att de ens vågar bada med de där gamla rishögarna de har. Lika bra de ger bort dem, till mig kanske...
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
TomasBc skrev:
Hiss eller diss?

Jag saknar min sålda PloProf ibland och mitt mål är att skaffa mig en ny till sommaren. Men istället för att köpa en likadan tänkte jag anta RicVins utmaning och skaffa mig en vit!

RicVin.jpg


Vad tror ni om denna kombo? Jag gillar..... :D

whiteploporange.jpg

Är den så saknad?? :)
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Aurum skrev:
Nej, för fjolligt. Det är inte bara en homage, det är även en ytterligare förfjollning med det vita. Köp originalet!

Jag kommer inte överens med vintagemodellerna tyvärr.. Tycker bättre om storlek, tyngd och den uppfräschade looken på "homagen"..

RicVin skrev:
Kör för faan Tomas! Skit i värdigheten, den kommer att äga på varenda uteservering i alla fall! Go for it! :D

Jag ska göra mitt bästa!! :)



leben skrev:
Är den så saknad?? :)

Den är saknad helt klart, men inte så att jag gråter floder :) Men jag törs att sticka ut hakan och säga att det är den klocka jag trivts absolut bäst med.
 
Även om den svarta ÄR coolare så flyger den där, kom inte på tanken att ha vitt gummi bara för då kan man flytta till Örebro direkt...
 

_jonte

Patek
Re: Sv: Omega PloProf sommarkombo 2013 (?) (!) ATTENTION: Ri

Vit plopp va ju fint, men orange gummi är hiskeligt fult (liksom vitt, rött, rosa osv).
 

Ricrob

Patek
Jag gillar den också! Kanske inte så mycket att jag skulle lägga de pengarna på den för att vara "somrig", utan skulle nog hellre satsa på en svart Plopp och spexa till det med färgglada band.. Men jag säger som Paulo; Köööööööör!
 

Aron

Omega
Jag kan ju inte säga att jag tycker att det är en vacker klocka, men den är frän till 1000 så det blir absolut tumme upp från mig!!
 

John R

Panerai
Den och en white russian en het sommar dag, cool!
Sedan kan ju tycka att man slänger på ett vitt gummi och det
vita camostället och skjuter lite fjällräv med kameran!

Kör hårt!

/ John R
 

Knät

Cartier
masterkiller skrev:
Även om den svarta ÄR coolare så flyger den där, kom inte på tanken att ha vitt gummi bara för då kan man flytta till Örebro direkt...

Nja.. PloProf med vit tavla och vitt gummi kan vara riktigt coolt.. Fast för att flyga så måste boetten vara i roseguld, men då flyger den å andra sidan skithögt..

omega-seamaster-ploprof-only-watch.jpg
 

Knät

Cartier
Hmm.. Jag upptäckte precis en sak som gör att jag skulle vilja ha en vittavlad.. Det är ju en discoklocka utan dess like!

DSC_0428_1664.jpg
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Knät skrev:
masterkiller skrev:
Även om den svarta ÄR coolare så flyger den där, kom inte på tanken att ha vitt gummi bara för då kan man flytta till Örebro direkt...

Nja.. PloProf med vit tavla och vitt gummi kan vara riktigt coolt.. Fast för att flyga så måste boetten vara i roseguld, men då flyger den å andra sidan skithögt..

omega-seamaster-ploprof-only-watch.jpg

Pris??
 

Knät

Cartier
leben skrev:
Knät skrev:
masterkiller skrev:
Även om den svarta ÄR coolare så flyger den där, kom inte på tanken att ha vitt gummi bara för då kan man flytta till Örebro direkt...

Nja.. PloProf med vit tavla och vitt gummi kan vara riktigt coolt.. Fast för att flyga så måste boetten vara i roseguld, men då flyger den å andra sidan skithögt..

Pris??

50.000 eur (eller 431.802:- med dagens växlingskurs) såldes den för.. Finns bara en, såldes på en välgörenhetsauktion som heter Only Watch som går av stapeln vartannat år i Monaco.. Mer info här: http://www.onlywatch.com/
Förra årets feting var denna Patek Philippe Minuterepeatern som gick för 1,4 mille... ...Euro!!

30.jpg


Ser inte så speciell ut, "samma" modell i platina kan man få för under 3 miljoner SEK.. Men denna är den enda som är gjord i stål..
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
leben skrev:
Knät skrev:
masterkiller skrev:
Även om den svarta ÄR coolare så flyger den där, kom inte på tanken att ha vitt gummi bara för då kan man flytta till Örebro direkt...

Nja.. PloProf med vit tavla och vitt gummi kan vara riktigt coolt.. Fast för att flyga så måste boetten vara i roseguld, men då flyger den å andra sidan skithögt..

omega-seamaster-ploprof-only-watch.jpg

Pris??

Tror tyvärr att den inte är till salu 1/1
 
Topp