• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega PO 2500

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Hej alla KSare. Varit sugen ett tag på en PO 2500. Någon som vet om PO 8500 keramiska bezel går att sätta på en hederlig 2500? Undrar även om någon vet vart man kan få tag på en svart bezel eller om någon här säljer en. Den jag är sugen på som det lär bli är en med orange bezel i dagsläget men alltid kul att kunna variera. Postar här för jag inte gjort tillräckligt många inlägg än för att posta på köp & sälj. Mvh
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Hade PO tidigare och tom AD tvekar på att byta ringen på den.
Köp en med den färgen du vill ha direkt.
Sen vill jag att du ska veta att höjden på klockorna skiljer markant mellan 2500 och 8500.
Prova båda klockorna innan du handlar.

Och "by the way", Välkommen hit! :)
 

tim ur länk

Rolex
2-Faktor
Hade PO tidigare och tom AD tvekar på att byta ringen på den.
Köp en med den färgen du vill ha direkt.
Sen vill jag att du ska veta att höjden på klockorna skiljer markant mellan 2500 och 8500.
Prova båda klockorna innan du handlar.

Och "by the way", Välkommen hit! :)

Hur mycket skiljer sig höjden och vilken är fetast?
 

Belic

Cartier
Det går INTE att sätta en keramisk ring från 8500 på 2500 modellen.

Om det hade gått hade det antagligen blivit billigare att köpa en 8500 direkt ;)

Finns på C24 för 29 tkr förövrigt, vilket får anses som ett väldigt bra pris. Annars brukar beggade dyka upp för 25-26 tkr.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Hade PO tidigare och tom AD tvekar på att byta ringen på den.
Köp en med den färgen du vill ha direkt.
Sen vill jag att du ska veta att höjden på klockorna skiljer markant mellan 2500 och 8500.
Prova båda klockorna innan du handlar.

Och "by the way", Välkommen hit! :)


Tack för svaret, uppskattas och underlättar! Då blir den stora frågan om det blir en 2500 eller 8500 från första början. 8500 ser definitivt bäst ut i min mening men är just tveksam för höjden och ligger på gränsen av budgeten. Gillar verkligen keramiska bezels. Tack för välkomnandet, lär hänga här en del nu när man börjat bygga upp en klockbudget igen efter att ha fått sälja av tidigare klockor pga andra viktiga pengakrävande prioriteringar. :facepalm:
 

Belic

Cartier
Tack för svaret, uppskattas och underlättar! Då blir den stora frågan om det blir en 2500 eller 8500 från första början. 8500 ser definitivt bäst ut i min mening men är just tveksam för höjden och ligger på gränsen av budgeten. Gillar verkligen keramiska bezels. Tack för välkomnandet, lär hänga här en del nu när man börjat bygga upp en klockbudget igen efter att ha fått sälja av tidigare klockor pga andra viktiga pengakrävande prioriteringar. :facepalm:

Glöm inte att kika i "italienska handlare, referenstråden" samt googla om du ska handla på c24.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Hade en 2500 och trodde den var för liten. Bytte till en 8500 XL men insåg direkt att denna var för hög.
Fantastisk kvalitet känsla i båda klockorna men en 2500 (lilla?) bärs mycket skönare.
Kolla bara vikten på 8500!! 239 gram!!
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Hade en 2500 och trodde den var för liten. Bytte till en 8500 XL men insåg direkt att denna var för hög.
Fantastisk kvalitet känsla i båda klockorna men en 2500 (lilla?) bärs mycket skönare.
Kolla bara vikten på 8500!! 239 gram!!


Du får mig att luta mer och mer mot en 2500. Passar även min budget bättre. Man kan alltid byta upp sig med en slant emellan eller sälja när man tröttnar om man nu gör det. Mvh
 

jabla

Sarlacc
Du får mig att luta mer och mer mot en 2500. Passar även min budget bättre. Man kan alltid byta upp sig med en slant emellan eller sälja när man tröttnar om man nu gör det. Mvh
Rätt tänkt, tror de landat på ett stabilt andrahandsvärde. Köpte en 2500 som min hustru adopterade när det kommit läderband på den. Sitter skönt på handleden även med länken.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Rätt tänkt, tror de landat på ett stabilt andrahandsvärde. Köpte en 2500 som min hustru adopterade när det kommit läderband på den. Sitter skönt på handleden även med länken.


Nu när han nästan har bestämt sig så säger du att det är en tjejklocka? :banghead:



Edit: Bara för att det kan vara svårt på internet ibland, det här var ett ironiskt inlägg och 2500 blir nog kanon!
 

RDFG

Cartier
2500 i 42mm är den PO som har vettigast proportioner tycker jag. De andra blir för stora/höga. Det billigare priset är en bonus.

för att krångla lite extra tänkte jag bara påminna om att se till att det sitter 2500d i klockan du vill köpa. 2500c hade som jag förstått det vissa barnsjukdomar?
 

Ninen79

Audemars
Välkommen Luciano!
Jag har haft både 2500 och 8500 PO 42mm. Fantastiska klockor, tyvärr är 8500 ca 2 mm tjockare än 2500 och det märks tydligt på handleden på ett negativt sätt. Hade 8500 varit samma tjocklek som 2500 eller mindre som tex Sub C så hade den varit en av dom bästa och snyggaste dykarklockor man kan köpa för pengarna enligt mig.
Synd att jag inte har kvar mina PO annars hade du fått klämma och jämföra:)
PO8500wristshot_zps49270a14.jpg

PO8500sa3080lj3_zps32fff2dc.jpg

PO8500_zps33bfb753.jpg

OmegaTagheuer_zpsb27a6566.jpg
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Håller med om att 2500 är skönare på armen, har ägt en 8500 som jag tyckte var riktigt fin men för hög och tung för mig.
Har nu en 2500 som jag tycker sitter bättre. När det gäller urverk 2500c så undrar jag om det inte är en storm i ett vattenglas, visst några hade problem med barnsjukdom men den torde vara borta nu då dessa klockor är nästan 10 år gamla så problemet borde vara åtgärdat.
Min är en 2500c och går +3sek/dygn helt ok för en klocka som är från 2005 anser jag.
Både 8500 och 2500 är XL, min handled är ca 19cm.
Här får du bilder på skillnaden
Först 2500
image.jpg

Och så 8500
image.jpg
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Tack för svaret, uppskattas och underlättar! Då blir den stora frågan om det blir en 2500 eller 8500 från första början. 8500 ser definitivt bäst ut i min mening men är just tveksam för höjden och ligger på gränsen av budgeten. Gillar verkligen keramiska bezels. Tack för välkomnandet, lär hänga här en del nu när man börjat bygga upp en klockbudget igen efter att ha fått sälja av tidigare klockor pga andra viktiga pengakrävande prioriteringar. :facepalm:

"Andra viktiga pengakrävande prioriteringar"

Förstår inte.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
2500 i 42mm är den PO som har vettigast proportioner tycker jag. De andra blir för stora/höga. Det billigare priset är en bonus.

för att krångla lite extra tänkte jag bara påminna om att se till att det sitter 2500d i klockan du vill köpa. 2500c hade som jag förstått det vissa barnsjukdomar?
Tack för tips. Ska jag se till att kolla upp så man inte kommer hem med ett halvroligt urverk :happyhappy:
 
Topp