• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega PO 42 vs 45,5mm

Wangensten

Panerai
45 er for stor, men 42 er jævlig upropisjonert!!! x100 Usikker på hvilken jeg skulle ha valgt, kjøp..... Rolex Submariner:angel: Eller den du tycker er best hos AD. Good luck:happyhappy:
 

balkasen

Omega
2-Faktor
Köpte själv 45an då jag alltid tyckt om större klockor, nu 2 månader senare ångrar jag mig och vill ner i storlek. Bör även tilläggas att jag har tunna handleder. Testade en Tudor Black Bay som är 41mm i BKK
och vart helt såld.
 

Mangusta

Cartier
Vet inget om klockorna du pratar om så du får ett generellt svar. 42 mm är mest troligt bättre i längden. När klockorna blir för stora så kan det lätt se lite fjantigt ut- speciellt när modet svänger tillbaka till mindre klockor igen och det är väl redan på väg ditåt. 42 mm tror jag passar både till vardag och fest men 45 mm kan se lite malplacerat ut vid vissa tillfällen. Fast om du har tänkt flippa den om 6 månader så kan du ju förstås välja vilken som helst utan att tänka på hur den ska funka om ett eller fem år from nu. :)
 
Har en 45,5 själv och tycker den gör sig bättre i det större utförandet. Hade själv samma angenäma problem som du, men valet föll på XL. Den gör sig som bäst på gummiband då stållänken blir något klumpig i min mening. Lycka till med valet :)
DSC01189.JPG
 

Frosse

Cartier
Har en 45,5 själv och tycker den gör sig bättre i det större utförandet. Hade själv samma angenäma problem som du, men valet föll på XL. Den gör sig som bäst på gummiband då stållänken blir något klumpig i min mening. Lycka till med valet :)
DSC01189.JPG

Har läst att vissa tycker att 45ans länk lätt känns lite klumpig och trots att jag tänkt ha den på gummi/nato då och då är det främst en klocka på länk jag är ute efter så kanske får bli en 42a. Måste testa den oberoende av 45an, alltså inte vid sidan av. Och vice versa självklart.
 
Topp