• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega POC 9300.

TheKing

Cartier
Hallo KSare!

Jag har hittat min graaaal, jag vet inte för vilken gång nu dock, men det är en POC 9300. ;)
Det är den med orange ringen.

Det jag hoppas nu, från er som har den, om ni skulle kunna slänga upp lite wrist-shots. Jag har googlat men inte hittat så många wrist-shots som sagt. Jag skulle vilja se om den är så "tjock" på handleden. Alltså hur den ter sig..

vidare undrar jag om 5000 $ är ett sjysst pris. Klockan är från dec-2012 och i mycket gott skick.

tacksam för all hjälp och svar
 

max

Dancing Queen
Provade du söka på "omega poc 9300 wrist"? Fick upp massor.
Det är ju inte en liten klocka, så åk och kläm på en om du har möjlighet. Wristshots har en egenskap att förstora klockor också.

731917d1339228154-new-planet-ocean-9300-chronograph-does-anyone-own-one-7353679584_249097fb23_c.jpg


638160-my-new-poc-9300-ti-img_3535.jpg
 

TheKing

Cartier
max skrev:
Provade du söka på "omega poc 9300 wrist"? Fick upp massor.
Det är ju inte en liten klocka, så åk och kläm på en om du har möjlighet. Wristshots har en egenskap att förstora klockor också.

Kanon och tack...googlade nu och fick upp en massa :D
 

Isodor

Audemars
Det är stor. Har en 42a som är precis lagom för mig. Man ska vara en tung man för bära upp den där.
Dessutom tycker inte jag dykare ska ha kronograf.

Jag skulle vilja rekommendera PO i liquid metal blå utan kronograf, den är riktigt läcker.

Jag varnar dig för orange ring också, det är lätt att tröttna.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Är det någon som vet hur pass tåligt titan är mot stretching? Jag är extremt förtjust i den blåa PO:n i "grade 5" titan.

Något säger mig att det borde vara hårdare än stål och att länkarna i titan håller längre?
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Den där känns större än min Plopp......

Tror också att man kanske kommer tröttna efter ett tag på orange?
 

Isodor

Audemars
Denna röstar jag på.
Ovanlig, men riktigt fin i verkligheten, passar utmärkt både med stållänk och deras fina blå-gummi! :)
 

Bilagor

  • poti4.jpg
    poti4.jpg
    64.9 KB · Visningar: 384
  • OMEGA Seamaster Planet Ocean_5.jpg
    OMEGA Seamaster Planet Ocean_5.jpg
    111.6 KB · Visningar: 329

Zed

Swissera
Professional Dealer
Zenith skrev:
Denna röstar jag på.
Ovanlig, men riktigt fin i verkligheten, passar utmärkt både med stållänk och deras fina blå-gummi! :)

Länk ska det vara. Med gummiband känns den som en leksaksklocka pga vikten och den blå färgen på både strap och vridring/urtavla. ;)
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Jag gillar min "leksaksklocka" på gummiband. :) Den är stor men inget jag tänker på förutom när man kollar på den från sidan. Bilderna kan luras en del och beror lite på i vilken vinkel och på vilket avstånd man tagit dom. Men den är ju trots allt 18 mm hög så den är en "grisjävel" som folk tidigare uttryckt det. Jag har inte någon stenkoll på måtten men den känns och ser betydligt större ut än min SDDS.

u7u9yje8.jpg


4abe6ype.jpg


3a5uruhy.jpg
 

TheKing

Cartier
Tack för bilderna..

Var nere på Jälmers och testade klockan!
Fy f.n vilket närvaro klockan hade. Den satt som gjuten på handleden. :D
problemet blir att den sticker ut. Riktigt mycket. ögonen letar sig direkt till klockan :?

Höjden var inte så långt från Seawolfen jag har....trodde att den skulle vara mycket större (tjockare)

men hur som...jag är såld...bilderna gör faktiskt inte klockan rättvis....den är mycket, mycket snyggare i verkligheten.

Beställer en omg från Staterna.....5000$ levererad
 

Isodor

Audemars
TheKing skrev:
Tack för bilderna..

Var nere på Jälmers och testade klockan!
Fy f.n vilket närvaro klockan hade. Den satt som gjuten på handleden. :D
problemet blir att den sticker ut. Riktigt mycket. ögonen letar sig direkt till klockan :?

Höjden var inte så långt från Seawolfen jag har....trodde att den skulle vara mycket större (tjockare)

men hur som...jag är såld...bilderna gör faktiskt inte klockan rättvis....den är mycket, mycket snyggare i verkligheten.

Beställer en omg från Staterna.....5000$ levererad


Hehe ja, bilderna gör den inte sanning.

Jag valde mellan en PO 42mm cal 8500 och en Rolex Sub då jag var ute efter en dykare...

Betänketiden var inte så lång, designen tilltalade mig direkt, riktigt vacker, dessutom en mästerligt urverk inuti.
Nog för Suben är en fin klocka, men undrar nästan hur PO'n kan vara billigare än subben i nypris..
 
Topp