• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega prisfundering.....

Fifflio

Panerai
2-Faktor
DETTA ÄR INGEN ANNONS..... UTAN EN FRÅGA OM NÅGON VET VAD KLOCKAN KAN VARA VÄRD?
Jag har en god vän som funderar på att sälja sin Omega (bond) Klocka och han skulle jättegärna vilja veta vad klockan skulle kunna vara värd vid en försäljning.

Klockan är av denna typen på bilden :
omega-seamaster-diver-300m-james-bond-watch_zps85dd9c41.jpg


Klockan är inköpt ( 2009 tror jag, vet inte exakt) på uret.se och han är den enda ägaren. Klockan är i mycket fint skick utan repor eller dylikt. Finns en liten repa på claspen på spännet men annars inget. Klockan är gjord i 10007 exemplar.

Kanske har forumets undersköterska något svar, eller någon annan vänlig själ.. vad man skulle kunna gå ut med för pris på klockan isåfall ? =)
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Fifflio skrev:
Jag har en god vän som funderar på att sälja sin Omega (bond) Klocka och han skulle jättegärna vilja veta vad klockan skulle kunna vara värd vid en försäljning.

Klockan är av denna typen på bilden :
omega-seamaster-diver-300m-james-bond-watch_zps85dd9c41.jpg


Klockan är inköpt ( 2009 tror jag, vet inte exakt) på uret.se och han är den enda ägaren. Klockan är i mycket fint skick utan repor eller dylikt. Finns en liten repa på claspen på spännet men annars inget. Klockan är endast gjord i 10007 exemplar.

Kanske har forumets undersköterska något svar, eller någon annan vänlig själ.. vad man skulle kunna gå ut med för pris på klockan isåfall ? =)

K&s?
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Gavve skrev:
Fifflio skrev:
Jag har en god vän som funderar på att sälja sin Omega (bond) Klocka och han skulle jättegärna vilja veta vad klockan skulle kunna vara värd vid en försäljning.

Klockan är av denna typen på bilden :
omega-seamaster-diver-300m-james-bond-watch_zps85dd9c41.jpg


Klockan är inköpt ( 2009 tror jag, vet inte exakt) på uret.se och han är den enda ägaren. Klockan är i mycket fint skick utan repor eller dylikt. Finns en liten repa på claspen på spännet men annars inget. Klockan är endast gjord i 10007 exemplar.

Kanske har forumets undersköterska något svar, eller någon annan vänlig själ.. vad man skulle kunna gå ut med för pris på klockan isåfall ? =)

K&s?

Va ? =) Det han vill veta är vad klockan kan vara värd:) Den är alltså inte ute för försäljning !
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Obeedoobe skrev:
Efter att ha kollat lite på nätet så ligger de på 22-24 000:- Detta var på chrono24.

Edit: to slow... :oops:

Mvh

Är du säker på referensnumret ? Om du kikar på denna bilden jag la upp så har sekundvisaren en 007 logga på sig samt en helsvart urtavla på den bilden jag la upp men inte när jag söker på referensnumret på google:)?
 

Domino

Omega
Fifflio skrev:
Obeedoobe skrev:
Efter att ha kollat lite på nätet så ligger de på 22-24 000:- Detta var på chrono24.

Edit: to slow... :oops:

Mvh

Är du säker på referensnumret ? Om du kikar på denna bilden jag la upp så har sekundvisaren en 007 logga på sig samt en helsvart urtavla på den bilden jag la upp men inte när jag söker på referensnumret på google:)?


Nja, kolla länken måste vara rätt klocka?

http://www.authenticwatches.com/omega-s ... Rf6ZXy9KSM
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Domino skrev:
Fifflio skrev:
Obeedoobe skrev:
Efter att ha kollat lite på nätet så ligger de på 22-24 000:- Detta var på chrono24.

Edit: to slow... :oops:

Mvh

Är du säker på referensnumret ? Om du kikar på denna bilden jag la upp så har sekundvisaren en 007 logga på sig samt en helsvart urtavla på den bilden jag la upp men inte när jag söker på referensnumret på google:)?


Nja, kolla länken måste vara rätt klocka?

http://www.authenticwatches.com/omega-s ... Rf6ZXy9KSM

Ja du har rätt :D ! Men då kan vi konstatera att den ligger runt 22 - 24 000 i begagnat skick alltså, ? :p
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Obeedoobe skrev:
Efter att ha kollat lite på nätet så ligger de på 22-24 000:- Detta var på chrono24.

Edit: to slow... :oops:

Mvh

Inte för att göra dig besviken, men den klockan går inte för 22-24, inte en chans i världen.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Fifflio skrev:
JakobZ skrev:
Obeedoobe skrev:
Efter att ha kollat lite på nätet så ligger de på 22-24 000:- Detta var på chrono24.

Edit: to slow... :oops:

Mvh

Inte för att göra dig besviken, men den klockan går inte för 22-24, inte en chans i världen.

Vad tror du Jakob att man kan få ut om man säljer en sådan ? :)

Är inte speciellt duktig på värdering, men kan säga att det är för mycket. Finns box och papper?

Isåfall, ca 18 kanske? Om den är mint!
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
JakobZ skrev:
Fifflio skrev:
JakobZ skrev:
Obeedoobe skrev:
Efter att ha kollat lite på nätet så ligger de på 22-24 000:- Detta var på chrono24.

Edit: to slow... :oops:

Mvh

Inte för att göra dig besviken, men den klockan går inte för 22-24, inte en chans i världen.

Vad tror du Jakob att man kan få ut om man säljer en sådan ? :)

Är inte speciellt duktig på värdering, men kan säga att det är för mycket. Finns box och papper?

Isåfall, ca 18 kanske? Om den är mint!

Ok, tack ! Ja box och papper finns :) ! vad menar du med mint ?
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
22-24 låter som sagt vansinnigt högt. Har inte sett någon sådan till salu tidigare men kan inte tänka mig att man får ut mer än 20. Det är dessutom en 007-modell vilket innebär att den troligen är mer svårsåld om du inte hittar någon riktig Bond-nörd som vill köpa.

Mint är kort för "mint condition" och betyder alltså toppskick. :)

Får be om ursäkt å Gavves vägnar då han sitter och krökar i Bad Gastein och antagligen inte förstod frågan. :lol:
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Fryken skrev:
22-24 låter som sagt vansinnigt högt. Har inte sett någon sådan till salu tidigare men kan inte tänka mig att man får ut mer än 20. Det är dessutom en 007-modell vilket innebär att den troligen är mer svårsåld om du inte hittar någon riktig Bond-nörd som vill köpa.

Mint är kort för "mint condition" och betyder alltså toppskick. :)

Får be om ursäkt å Gavves vägnar då han sitter och krökar i Bad Gastein och antagligen inte förstod frågan. :lol:

Haha tack så jättemycket ! Ska meddela min vän detta !

Hahaha hälsa Gavve att han är förlåten, jag satt faktiskt själv och funderade på om han satt och krökade när han skrev ;) hahahaha :lol:
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Dr Watch har en Bond omega med blå urtavla med den förskräckliga virveln. Har legat ute ett par månader för 19000 kr.
Svart är snyggare. Fin klocka, men armbandet utstrålar 90 tal :)
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Fryken skrev:
22-24 låter som sagt vansinnigt högt. Har inte sett någon sådan till salu tidigare men kan inte tänka mig att man får ut mer än 20. Det är dessutom en 007-modell vilket innebär att den troligen är mer svårsåld om du inte hittar någon riktig Bond-nörd som vill köpa.

Mint är kort för "mint condition" och betyder alltså toppskick. :)

Får be om ursäkt å Gavves vägnar då han sitter och krökar i Bad Gastein och antagligen inte förstod frågan. :lol:

Hur mycket väger den?
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Gavve skrev:
Fryken skrev:
22-24 låter som sagt vansinnigt högt. Har inte sett någon sådan till salu tidigare men kan inte tänka mig att man får ut mer än 20. Det är dessutom en 007-modell vilket innebär att den troligen är mer svårsåld om du inte hittar någon riktig Bond-nörd som vill köpa.

Mint är kort för "mint condition" och betyder alltså toppskick. :)

Får be om ursäkt å Gavves vägnar då han sitter och krökar i Bad Gastein och antagligen inte förstod frågan. :lol:

Hur mycket väger den?
Tror att den väger 171 gram, någon får gärna rätta mig om jag har fel:)
 
Topp