• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Omega Railmaster 40 mm

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Pris
35500 kr
Returpolicy
Nej, klockan är under garanti
Bilder Skickat
  1. Ja
SÅLD

Mina damer och herrar! Här har vi en underbar Omega Seamaster Railmaster Co-Axial Master Chronometer (puh!) med blå urtavla och vita index. Referens 220.10.40.20.03.001 med Omegas helt fenomenala Caliber 8806. Knappt fyra månader gammal! Köpt 2024-01-12, så Omegas internationella garanti gäller ända till 2029. Perfekt tidshållning, ±0,0 spd. Sist jag mätte var gångreserven på hela 66 timmar (specs säger 55 h, så detta exemplar presterar alltså 11 h över). Klockan är i mycket fint skick. Det enda värt att nämna är ett par hairlines på spännet samt ett litet skav på glasringen (se bild 5). Märket är knappt 1 mm långt och syns inte i de flesta vinklar (se bilder) men för full transparens är det nämnt och avspeglat i priset.

Levereras fullset med trälåda, ytterkartong, hangtag, manual, extra länkar, stämplat garantikort daterat 2024-01-12, Pictogram och Master Chronometer Certificate (METAS).

Pris: 35500 kr. Betalning med Swish eller banköverföring. Upphämtning möjlig i nordvästra Skåne för medlemmar med goda referenser. Annars tillkommer värdefrakt via Sendify Secure på 400 kr (vi delar på kostnaden). Då skickas klockan fullt försäkrad på mitt ansvar.

Själv har jag gott om goda referenser här:


Jag prioriterar försäljning denna gång, men även byten kan vara intressanta. På förekommen anledning ber jag dig att inte föreslå fantasipriser på dina bytesobjekt. Vi kan väl hålla oss till gängse prissättning här på KS helt enkelt? Pengar upp/ner efter behov. Just nu är jag extra nyfiken på dessa:
  • Aqua Terra på länk/gummi
  • Seamaster 300M på gummi (är inget fan av länken på 300M)
  • Seamaster 300 Heritage
  • Railmaster 1957 Trilogy
  • Speedy Pro
  • Sinn 856 S UTC på svart gummi
  • IWC Mark XX på länk
  • Tudor Ranger på länk
  • Tudor Pelagos på länk
  • TH Carrera 39 mm

Specifications
Between lugs: 20 mm
Lug‑to‑lug: 47.0 mm
Thickness: 12.7 mm
Case diameter: 40 mm
Case: Steel
Dial colour: Blue
Crystal: Domed scratch‑resistant sapphire crystal with anti‑reflective treatment on both sides
Water resistance: 15 bar (150 metres / 500 feet)
Weight: 151 g
Calibre: Omega 8806
Movement Type: Self winding
Power reserve: 55 hours

“The original OMEGA Railmaster of 1957 was a practical yet elegant anti-magnetic watch designed for railway staff or anyone who worked close to electrical fields. Today, that industrial spirit and innovation has been updated for a modern collection.

In this denim-inspired model, the 40 mm symmetrical case is made from stainless steel with a wave-edged design featured on the back. The vertically brushed ‘blue jeans’ dial includes brushed stainless steel hands and recessed hour-markers which are all filled with light grey Super-LumiNova. There is also a beige central seconds hand and transferred “Railmaster” indication which delivers a classic touch.

The watch has a stainless steel bracelet as well as an oriented caseback featuring a NAIAD LOCK design to keep the wording in position. The watch is driven by the OMEGA Co-Axial Master Chronometer Calibre 8806, making it resistant to magnetic fields of 15,000 gauss.”


Bilder
_DSC8665_small.jpg
_DSC9993_small.jpg
_DSC8679.jpg
_DSC8686.jpg
_DSC8687.jpg
_DSC8688.jpg
_DSC8685.jpg
Master Chronometer Certificate.jpg
Screenshot_20240206_071044_Atomic Clock & Watch Accuracy Tool.jpg




Tack KS för världens trevligaste forum och möjlighet att annonsera!
 
Senast ändrad:
Topp