• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Omega Railmaster CK 2914-5. Original visare

rstattin

Guld
Pledge Member
2-Faktor
Hej! Jag har en Railmaster CK 2914-5 Caliber 285. Jag tänkte höra med er angående visarna på denna, skulle dessa kunna vara original eller är dessa ej original? Hittar så många olika typer av visare. Jag litar såklart på min urmakare och tydligen är inte sekundvisare och timvisare original. Men vill gärna ha inputs från er som är superkunniga här på forumet :D Om någon här skulle sitta på några original visare hemma får ni hemskt gärna höra av er, och även om ni skulle kunna leda mig åt rätt riktning för att hitta!
1606163195025451044225759959253.jpg

Jag är osäker men ska inte den referensen ha en timvisare med en pil längst ut på spetsen? Bäst att vänta tills experterna kommer med input dock.
Vad är det de svarta plast/gummiliknande ovanför övre bandhornen förresten?

Jag är osäker men ska inte den referensen ha en timvisare med en pil längst ut på spetsen? Bäst att vänta tills experterna kommer med input dock.
Vad är det de svarta plast/gummiliknande ovanför övre bandhornen förresten?
Precis, jag har sett flera såna, tror dom kallas broad arrow, men jag har även sett andra modeller av visarna och jag tror jag har läst någonstans att det fanns lite olika kombinationer av visare så kanske är svårt att säga vilka det ska vara egentligen hehe. Det svarta är som en del av klockarmbandet, jag bifogar en bild på ett armband med liknande så förstår man bättre 😀 bund-watch-strap-with-wrist-pad-black-01-0101.jpg

Tillbaka
Topp