• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Sea master 1965?

overberg

Breitling
Jag har ärvt en Omega Sea Master från 1965. Har orginalgarantisedeln till den och att den är genomgången 1994. Efter det har den inte använts. Finns det värde i den och vart är lämpligt att kolla intresse? Är också sugen att behålla den, men har inte bestämt mig
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    215.3 KB · Visningar: 281
  • image.jpg
    image.jpg
    179.3 KB · Visningar: 270
  • image.jpg
    image.jpg
    244.9 KB · Visningar: 249
Snygg, synd på sprickan i glaset! Jag skulle lätt behållit den eller sålt den billigt till mig ;) Du bör väl kunna få minst 1500-2000kr på tradera. Lite mer här om den blir servad. Guld på stål antar jag, vore det 18k så minst det dubbla kan jag tro
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Personligen skulle jag behållt den och kostat på en service.

Vill du sälja tror jag du får bäst betalt på Tradera, 2300-2700kr.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Det var fan vad klockbröderna var snåla med värderingen. Jag skulle säga + 3k kanske t o m en tusing till för kvittot. Har du box och annat lull lull förutom kvittot så än mer. Det är ju en de Ville, en högt skattad modell, om än manuell...
Mvh

Edit: jag håller med övriga om behåll! Den blir aldrig billigare!
 

Riccie

Cartier
2-Faktor
Behåll! har själv jobbat (inom familjen, lyckligtvis har ännu ingen avlidit) till mig en Semaster automatic från liknande årtal ännu inte faställt, fick klockan i dag.
Klockan och affektions värdet är alltid högre för dessa ur än vad man kan få vid en eventuell försäljning
:omega:
 
Topp