• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster 120m Multifunction

Castle

Breitling
Hej!
Jag har precis fallit för Omega Seamaster 120m ref. 2521.81.00

Är det någon som har erfarenhet av en sådan?
Är det värt att satsa på som första klocka?

Mvh
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Hej!
Varför har du just fallit för den modellen? Är typ iskall bland Omega fan bois.
Är kanske inget att ha som första klocka i mina ögon. Vad satsar du på för budget och vad för stuk skall det vara?

Välkommen hit iaf.
 

JAH42

Friends of KS
Jag har en och älskar den.
Om du gillar modellen så är det bara att slå till!
Tror Macruleznågonting också har en.
 

JAH42

Friends of KS
En sak att tänka på bara. Se till att alla funtionerna funkar. Att byta den elektroniska modulen är orimligt dyrt.
 

Castle

Breitling
Finns en sökfunktion upp till höger i ditt browserfönster :) Säker på att du vill ha digitaldisplay?

Ja jo jag gillar funktionen att stänga av det digitala när man vill :)
Men det är klart att det finns flera intressanta Omega quartzare ;)

Hej!
Varför har du just fallit för den modellen? Är typ iskall bland Omega fan bois.
Är kanske inget att ha som första klocka i mina ögon. Vad satsar du på för budget och vad för stuk skall det vara?

Välkommen hit iaf.

Tack!
Tycker den är häftig med digital och analog visning samtidigt, blir lite annat än med Tissot T-touch tex. ;)
Tänker runt 5000kr strecket. Stuket... Tja, jag gillar Seamaster från 1990 och framåt. Har sett att det finns liknande just denna, fast utan display. De kanske är bättre? :)

Jag har en och älskar den.
Om du gillar modellen så är det bara att slå till!
Tror Macruleznågonting också har en.

Vad trevligt!
Trivs du med den? :)
 

Aron72

Cartier
Sneglar själv åt det hållet som ana-digi fan. Går att komma över emellanåt till ok priser men många är rätt kantstötta och med Quartz verk med över 20 år på nacken. Vid rätt tillfälle kniper jag nog en till slut!
 

JAH42

Friends of KS
Ja jo jag gillar funktionen att stänga av det digitala när man vill :)
Men det är klart att det finns flera intressanta Omega quartzare ;)



Tack!
Tycker den är häftig med digital och analog visning samtidigt, blir lite annat än med Tissot T-touch tex. ;)
Tänker runt 5000kr strecket. Stuket... Tja, jag gillar Seamaster från 1990 och framåt. Har sett att det finns liknande just denna, fast utan display. De kanske är bättre? :)



Vad trevligt!
Trivs du med den? :)
Ja, är nog klockan som får mest handledstid. Mycket tunn och och bekväm plus att jag har användning för funktionerna i jobbet

Fick leta länge innan jag hittade ett fint ex. Ser dom rätt ofta på stan, men gissar på att de gått som dagliga beaters sen 90talet
 

Aron72

Cartier
Var på familjesemester och missade den.. Postade mest i dagens klocktråd... Fick inte låna paddan så mkt, barnen tog bra hand om den! Just överköpt klockkontot för året så om ingenting exceptionellt bra i titan-guld dyker upp får det vila lite till JAH42, av ngn anledning blir det mkt automatare också....
 

Mange80

Omega
Riktigt bra pris:) betalade 7k för min fullset med box och tyckte det var rimligt. Mycket trevlig klocka som bärs superskönt och har roliga funktioner!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Liiite koolare:
img_0035-jpg.409115
 
Topp