• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Omega Seamaster 176.005 kronograf - hårigare än Burt Reynolds axlar

denjohan

Rolex
Pledge Member
Efter en kort sejour har jag kommit fram till att min Seamaster får gå. Jag tycker fortfarande den är för jävla läcker, men jag fixar inte att bära upp den på ett vettigt sätt. Jag har nog helt enkelt inte tillräckligt med hår på bröstet. Så nu letar en av forumets hårigaste, fetaste 70-talskronografer nytt hem.

Det är en Omega Seamaster 176.005 kronograf, med Omegas kaliber 1040-verk. 42 mm bred ex krona, 48 mm lång. Lite av en tjockis, cirka 17 mm hög. Bärs rätt stort. Cirka 1973-1974. Förgylld boett. Mjukt brunbeige tavla med guldfärgade visare. Kronograf och 24-timmarsvisare. Repfritt mineralglas. Mycket bra skick på boetten utan repor och förgyllningen täcker helt utan slitage. Enda stället där guldet släppt är på kronan och kronografknapparna, se bild. Boettlocket har fortfarande en fin och tydlig sjöhäst, men också några repor som ser ut som något tidigare töffe till ägare varit oförsiktig med en boettöppnare. Går mycket bra, håller tiden inom 10-15 s/dygn. Kronografen funkar perfekt, startar och stoppar som den ska, nollar som den ska och knapparna är distinkta. Servicehistoriken är dessvärre okänd. Sitter på ett svart läderband med förgyllt Omegaspänne.

Pris 8500:- 7500:-, skickat och klart eller F2F i Stockholm. Något skoj byte kan övervägas, jag är inte den som är den. Slå till nu på fetast tänkbara 70-talsbling! Retur inom 24h vid skickat, ingen retur vid F2F.

IMG_4333.jpg
IMG_4334.jpg
IMG_4335.jpg
IMG_4336.jpg
IMG_4337.jpg
IMG_4338.jpg
IMG_4339.jpg
IMG_4340.jpg
 
Topp