• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster 30 från 1968

Sampan123

Breitling
Hej, har funderat och tittat på Seamasters nu i flera veckor och har äntligen hittat en jag tycker ser väldigt bra ut! Vad tror ni?
Automatisk med cal. 565. Gör plexiglas att den sjunker mycket i värde jämfört med vanligt glas?
Tack på förhand!
216658281_c1e767be-b67d-4d8e-b264-dd5c3aa509cb.jpg
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Hej!
Välkommen till KS! Det är grymma klockor du är inne på. Den där är dock ingen Seamaster, utan en Genève. Är det av värde för dig att det är just en Seamaster kan det vara värt att tänka på. Jag vill mena att plexiglas är att föredra då det är lättare att sköta om, polera och billigare att byta ut. Den Genèven du har på bilden ovan ser fin ut, stort lycka till.

Här en bild på min Seamaster De Ville från 69.
IMG_1940-1.JPG
 

Sampan123

Breitling
Jag bör då alltså oroa mig om baksidan ser ut som bilden jag bifogar (Seamaster baksida). Har tittar runt hela förmiddagen och sett att på några står det både Seamaster och Geneve på samma ur, nästa bild. Ska man gå vidare eller bör jag anta att man har ersatt antingen baksidan eller tavlan?
Du har en riktigt fin klocka, något att vara avundsjuk på ;)
baksida.jpg
framsida.png
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Jag bör då alltså oroa mig om baksidan ser ut som bilden jag bifogar (Seamaster baksida). Har tittar runt hela förmiddagen och sett att på några står det både Seamaster och Geneve på samma ur, nästa bild. Ska man gå vidare eller bör jag anta att man har ersatt antingen baksidan eller tavlan?
Du har en riktigt fin klocka, något att vara avundsjuk på ;)
baksida.jpg
framsida.png
Jag ska vara helt ärlig och säga det att jag har inte alltför bra koll på vilka kombos som funnits å inte. Det lämnar jag åt något som vet bättre. Kanske kan det finnas anledning att tro att det inte är helt kosher i den kombon? Jag vet som sagt ej. Tror du kommer få gott om hjälp här. Finns nog få ställen med så samlad kompetens som här.
 

Icaras

Rolex
Det säger tyvärr inte särskilt mycket utan referensnummer, många av dessa 60-talare har massvis med tavel-, index- och visarvarianter så det är svårt att säga om din stämmer helt. Det som dessa klockor brukar falla på är om tavlorna är ommålade eller har delar från kända modeller som uppenbart inte passar in.

Var det inte plexi på dessa redan från början?
 
  • Like
Reactions: PJW

Femitolv

Cartier
Jag ska vara helt ärlig och säga det att jag har inte alltför bra koll på vilka kombos som funnits å inte. Det lämnar jag åt något som vet bättre. Kanske kan det finnas anledning att tro att det inte är helt kosher i den kombon? Jag vet som sagt ej. Tror du kommer få gott om hjälp här. Finns nog få ställen med så samlad kompetens som här.
Finns många omega ur där det står både seamaster och Geneve på samtidigt! Troligtvis i början av lanseringen av Geneve serien!

Har haft åtminstående två sådana helt säkert äkta Omega-klockor!

Köp någon du tycker är snygg!
För du lär köpa fler klockor !!!
 
  • Like
Reactions: PJW
Topp