• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OMEGA Seamaster 300 2254.50.00 köpa?

Anders Svensson

Omega
2-Faktor
Börjar bli smått desperat, klocklös..
Väldigt sugen på denna klassiker att ha som enda klocka ett tag. Hittat en del fina men inte slagit till.
Verkar också ha gått upp i pris, men inom min budget.


Lånad bild.

Erfarenheter, bra eller dåliga tages emot tacksamt.

/Anders
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Köp för Faen! Gillar den modellen, har själv den blåa Bondaren 2531.80, med automatverket och den bara tickar på, jäkligt bra urverk på dessa, väldigt pålitliga. Jag har använt den till allt och då menar jag allt, den bara fortsätter och spinner som en katt, jag tycker den är värt sitt pris, trots att den och alla andra klockor ökat i pris den senaste tiden.

Edit! Kom på att jag även har en Seamaster 2230.50 och den är också en pålitlig klocka som tål det mesta.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
20141111_074829.jpg


2594.52.00
 

Anders Svensson

Omega
2-Faktor
Tack för era kommentarer och bilder. Ingen tvekan längre - denna modell rockar.

Men den fina jag tänkte köpa på Jälmers ur blev såld igår fick jag precis reda på. Får leta vidare. [emoji35]
//A
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Hijackar den här tråden självsvådligt då jag behöver svar snart och ingen tycks kolla "vad är ett rimligt pris-tråden", vad bör man betala för en begagnad seamaster 300 Diver från slutet av 2014?
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag har en som ska in på service i dagarna och jag trivs väldigt bra med den. Gillar tavla, länk och att den är förhållandevis tunn och sitter bra på handleden.

image.jpg


Ett exemplar av GMT varianten ligger ute på blocket har jag sett.
 

trumpetera

Panerai
Såg en "med servicebehov" på Blocket i Sthlmstrakten-har för mig Lidingö- för 9500:-kr

TROR det är en 2254.50, och inte en midsize-kanske värt att kolla för den sugne...

Jag älskar min.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Är ju en hyfsat populär modell och priset var ju helt okej så jag tror nog inte den är kvar efter en vecka på blocket, sorry.

Köpte min 2254.50 lite dyrare för 5-6 år sedan och då hade jag en j-a tur att jag såg annonsen 10 min efter den kom ut
 
Topp