- Pris
- 70000
- Returpolicy
- Retur om ej som beskriven.
- Bilder Skickat
- Ja
Varför köpa Omegas nya kopia av originalet när du kan köpa denna? Lite härjat exemplar som förmodligen tagit in lite mycket fukt vid något tillfälle då tavlan har blivit brun och lysmassan grön. Detta samt att klockan såldes i Filippinerna lär vara orsaken till patinan. Det negativa med uret är att tavelpelarna saknas och att tavlan inte är helt plan. När den ligger emot glasets spännring så det är faktiskt inget jag tycker man ser när tavlan är i boetten. Visarna måste vara utbytta någon gång men de matchar tavlans lysmassa perfekt. Bakelitinlägget är borta som det tyvärr är på de flesta exemplaren. Boetten har varit polerad men den är långt ifrån förstörd. Finns fina aftermarket-inlägg att köpa om man föredrar det utseendet. Kommer med Extract from the Archives där det bekräftas att det är matching numbers. Såld 1 mars år 1963 i Filippinerna.
Tycker det är svår att prissätta, kul för att den är brun men tråkigt med tavelpelarna. Ser att folk begär 90' för dåliga exemplar så jag sätter 70' skr. Dock fritt fram att pruta. Ser helst cash, men ett mindre inbyte kan funka. Retur enligt överenskommelse.
Tycker det är svår att prissätta, kul för att den är brun men tråkigt med tavelpelarna. Ser att folk begär 90' för dåliga exemplar så jag sätter 70' skr. Dock fritt fram att pruta. Ser helst cash, men ett mindre inbyte kan funka. Retur enligt överenskommelse.