• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster 300 M Diver

Controller

Breitling
Jag har problem med min Omega Seamaster Diver 300 M (ref: 212.30.41.20.01.003) uttagen i juli i år. Den har på senare tid stannat alltför ofta, vilket gör att man är tvungen att dra upp den. Vet någon vad problemet kan vara? Ska man lämna in den eller vad skulle ni gjort?
 
Tråkigt att du verkar ha nya bekymmer med klockan, först kronan och nu detta ? Och vad var det egentligen för fel på kronan som du kunde lösa på egen hand ?

Om du är förvissad om att klockan används i tillräcklig utsträckning men ändå återkommande stannar så är det bara ett besök hos AD'n som gäller. Du har ju knappa tre års garanti kvar. Men börja med att dra upp den manuellt och mät kraftreserven, dra sedan upp den manuellt igen och låt den hänga med på handleden under all din vakna tid - om den ändå stannar eller inte kan leverera 48 timmars kraftreserv (+/- 5 %) så är det inte mycket mer du kan göra än att lämna in den. Best of luck.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Jag har problem med min Omega Seamaster Diver 300 M (ref: 212.30.41.20.01.003) uttagen i juli i år. Den har på senare tid stannat alltför ofta, vilket gör att man är tvungen att dra upp den. Vet någon vad problemet kan vara? Ska man lämna in den eller vad skulle ni gjort?
Använder du klocka dagligen?
Om du gör det, och rör på handen normalt så att klockan dras upp automatiskt, men stannar i alla fall, tycker jag du skall gå till återförsäljaren för kontroll.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Använder du klocka dagligen?
Om du gör det, och rör på handen normalt så att klockan dras upp automatiskt, men stannar i alla fall, tycker jag du skall gå till återförsäljaren för kontroll.
Håller med. En så ny klocka skall du definitivt ta på garanti när du förvissat dig om eventuellt fel/symtom enligt beskrivning ovan.
 
Jag hade inte tvekat att gå in till en AD med en klocka som är så pass ny och som beter sig så, du har ju trots allt garanti på den. Det är ju inte att skada att låta en urmakare kolla på den!
 

Controller

Breitling
Tråkigt att du verkar ha nya bekymmer med klockan, först kronan och nu detta ? Och vad var det egentligen för fel på kronan som du kunde lösa på egen hand ?

Om du är förvissad om att klockan används i tillräcklig utsträckning men ändå återkommande stannar så är det bara ett besök hos AD'n som gäller. Du har ju knappa tre års garanti kvar. Men börja med att dra upp den manuellt och mät kraftreserven, dra sedan upp den manuellt igen och låt den hänga med på handleden under all din vakna tid - om den ändå stannar eller inte kan leverera 48 timmars kraftreserv (+/- 5 %) så är det inte mycket mer du kan göra än att lämna in den. Best of luck.

Vänligen
Forumets undersköterska

Det som var fel på kronan var att den satt hårt, svårt att skruva. Men löste sig för helt plötsligt efter ett tag gick det bara. Men nuförtiden är det inga problem med att skruva på den.

Tack för tipsen. Ska prova och utvärdera klockan i några dagar för att se om den fortfarande stannar. Visar det sig att den fortsätter går jag till en AD för att få det undersökt.

Till er andra som skrivit i tråden, tack för era inlägg. Förhoppningvis är det inget fel på klockan, men uppdaterar sen om några dagar om hur det gått. Något annan som upplevt något liknande med en ny klocka, specifikt Omega?
 
Senast ändrad:
Topp