• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega seamaster 300 master co-axial

Bigfoot

Breitling
Hej på er!
Har länge varit sugen på en Seamaster, och fastnade genast för 300 master co-axial när jag såg den för första gången. Det är nog rent av snart dags att köpa sig en egen.
Ni som äger denna skönhet, har ni några spontana kommentarer om den? Släng gärna upp några bilder också så att jag kan dregla lite mer!
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor

Nicbex

Audemars
2-Faktor
IMG_2699.JPG
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Rekommenderar en post här om inte annat:
https://klocksnack.se/threads/officiella-omegatråden.54123

Finns en del diskussioner om SM300 Master co axial.

Jag var själv sugen på en, testade också en i butik. De polerade mittlänkarna, de spetsiga lite långa bandhornen och fejkpatinerad lume avskräckte lite. Men det är en sjukt fin klocka och hade jag mer pengar att strössla på klockor skulle jag skaffa en utan tvekan. Men för mig blev det en Planet Ocean istället.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Rekommenderar en post här om inte annat:
https://klocksnack.se/threads/officiella-omegatråden.54123

Finns en del diskussioner om SM300 Master co axial.

Jag var själv sugen på en, testade också en i butik. De polerade mittlänkarna, de spetsiga lite långa bandhornen och fejkpatinerad lume avskräckte lite. Men det är en sjukt fin klocka och hade jag mer pengar att strössla på klockor skulle jag skaffa en utan tvekan. Men för mig blev det en Planet Ocean istället.
Bandhornen är ju underbara, halva charmen är ju att klockan får ett boxigt retrointryck till skillnad från Omegas vanliga vridna bandhorn.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Jag tycker i vilket fall att TS skall gå och pröva en, eller slå till på den som ligger på K&S nu. Det går ju att flippa vidare om den inte känns rätt :)
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Jag har haft två stycken. Vill gilla modellen men jag kom inte helt överens med fejkpatinan.

Finns många saker med den som jag gillar, t.ex: "sandwichtavla", keramisk vridring, storleken, Omegas "glidelock".

Inte minst är den väldigt prisvärd för ca 32-34k beggad. Mycket klocka för pengarna.
 

Watchj

Cartier
Jag äger en och gillar verkligen modellen. Erkännes att PCL krävde lite tillvänjning men idag känns det rätt för modellen.
Länken med mikrojustering är riktigt bra, urverket är snyggt ochtidshållningen förstklassig. Ecru lume är inget som stör mig utan jag tycker det är snyggt ihop med sandwichtavlan, symmetrin man får utan datum kl 3 är också ett plus i min bok.
Det enda jag saknar är ett bra gummiband med passning mot boett a la Everest/RubberB.
Lite bilder:
IMG_1953.JPG

IMG_1657.JPG
IMG_1605.JPG
IMG_1903.JPG
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Har ägt en. Väldigt trevlig klocka. Polerade mittlänkar störde mig inte alls. Om något skulle det vara att länken inte avsmalnar samt att boettens höjd.
 

Bigfoot

Breitling
Stort tack för många bra inlägg och trevliga bilder! "Vill ha"-känslan minskar ju inte precis.
Är också aningen avskräckt av de polerade länkarna, hade varit betydligt mer stilrent med något matt i mina ögon. Lyckligtvis bärs den dock väldigt fint på nato och läder, så det blir nog en sådan lösning för mig.
I övrigt är den väldigt ren och stilig utan massa tjafs. Datumvisning är något som jag anser förstört många klockor...
 

CCB

Cartier
2-Faktor
Jag sitter också på en sådan klocka. Det är en absolut favorit, har extremt bra gång och drar sig nästan inget. Länken har microjustering vilket gör det superenkelt att justera länken vid svettiga sommardagar.

En annan historia är när jag var inne på Bergströms i Malmmö för att testa en Rolex Explorer. Då blir det alltid snack om olika klockor och säljaren talade gott om min SM300, han sa att gångavvikelsen på hans SM300 var så mycket bättre än någon Rolexklocka han någonsi hade ägt. Så det är ju alltid ett gott tecken som talar för Omegas Co-Axialverk. Själv är jag supernöjd med min Omega och anser att man får väldigt mycket klocka och urverk för pengarna. Det finns en för 32tkr i köp och sälj, slå till vettja!

Edit, länk till den som finns här på forumet: https://klocksnack.se/threads/omega-seamaster-300-master-co-axial.76044/
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Jag sitter också på en sådan klocka. Det är en absolut favorit, har extremt bra gång och drar sig nästan inget. Länken har microjustering vilket gör det superenkelt att justera länken vid svettiga sommardagar.

En annan historia är när jag var inne på Bergströms i Malmmö för att testa en Rolex Explorer. Då blir det alltid snack om olika klockor och säljaren talade gott om min SM300, han sa att gångavvikelsen på hans SM300 var så mycket bättre än någon Rolexklocka han någonsi hade ägt. Så det är ju alltid ett gott tecken som talar för Omegas Co-Axialverk. Själv är jag supernöjd med min Omega och anser att man får väldigt mycket klocka och urverk för pengarna. Det finns en för 32tkr i köp och sälj, slå till vettja!

Edit, länk till den som finns här på forumet: https://klocksnack.se/threads/omega-seamaster-300-master-co-axial.76044/
Den kostar 35 kkr though
 
Topp